Wat vinden jullie van roken bij evenementen?
| Auteur | Wat vinden jullie van roken bij evenementen? |
| JurgenF webmaster | dinsdag 26 september 2006 @ 20:28antwoorden Dat roken ongezond is weet iedereen nu wel, maar het kan ook storend zijn voor andere mensen die in dezelfde ruimte de rook weer moeten inhaleren.
Sommige rokers zijn zo sociaal om naar buiten te gaan staan, anderen doen het pas als ze het moeten. Bij de Movie Tour mag er in de bus en in de bioscoop niet gerookt worden, bij 2nd influenZ is het afhankelijk van de lokatie. Wat vinden jullie van roken tijdens evenementen? Is het storend? Doe je het zelf ook, ga je uit jezelf naar buiten of moet het verboden worden? Wat! Is dit geen imageboard? |
| Mrijk aangemeld | donderdag 28 september 2006 @ 18:44antwoorden Dit komt me bekend voor Streef onbekommerd naar het ideale. |
| Daanniet aangemeld | donderdag 28 september 2006 @ 20:50antwoorden ik vind het behorlijk asociaal om in de bus te gaan roken verder heb ik er niet echt probelemen mee zolang ze ook naar nei voor de ingang gaan staan zitten blowen |
| Bassie_Adriaan aangemeld | zondag 1 oktober 2006 @ 02:57antwoorden Ik denk dat je bij ieder evenement zorgvuldig moet overwegen of je roken toestaat. Of het past binnen de ruimte, in het openbaar vervoer zoals een bus kan dat niet. Tot op heden rookt een meerheid van de bezoekers van uitgaansgelegenheden, beperken van deze doelgroep is bijna onmogelijk. In landen waarbij dit geprobeerd is de horeca de dupe daarvan geworden.
Maar ik vind niet dat je rookwetten moet gebruiken om mensen in de watten te leggen, het is ieder zijn keuze om te roken en om mee te roken. 'Ich habe es nicht gewusst' |
| Johnny webmaster | dinsdag 3 oktober 2006 @ 21:11antwoorden Er is niets verschrikkelijkers dan een donkere zaal die blauw ziet van de rook waarbij je ogen meteen pijn beginnen te doen en je naar adem begint te happen en dan de rook die andere mensen al hebben uitgeademd door je longen gaat terwijl ze met gloeiende peuken in de rondte staan te zwaaien en als je uiteindelijk weet te ontsnappen nog de hele avond stinkt. |
| Vivian aangemeld | donderdag 5 oktober 2006 @ 17:20antwoorden
Mensen in de watten leggen? Dat is iets heel anders. Door een evenement rookvrij te maken geef je niet-rokers de kans ook niet-roker te blijven. Ik ben het dus ook niet met je eens als je zegt dat het iemands eigen keuze is om mee te roken. Rokers zijn nog altijd in de minderheid en zÌj zijn degene die hun, en daarmee ook andermans, gezondheid schade toe te brengen. Moet de meerderheid zich dan maar aan aanpassen en niet meer naar de evenementen komen? Alsof de horeca daar niet de dupe van zou worden. Wie dit leest is gek. |
| hannoniet aangemeld | dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:32antwoorden het valt me op dat iedereen die op deze topic reageert "niet roker is"!!!! |
| Vivian aangemeld | dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:52antwoorden
En mij valt het op dat degene die "wel-roker" zijn onzinnig reageren. He, rokertje van me, ik zie je de 27ste toch? Wie dit leest is gek. |
| Piekhaar aangemeld | zaterdag 4 november 2006 @ 12:22antwoorden
Even op een oud topic reageren. Meeroken is GEEN keuze! Dit is dan ook een domme uitspraak. En verder moet je iets meer onderzoek doen voordat je de uitspraak maakt dat in landen waarin een rookverbod geld de horeca daar de dupe van wordt. In Ierland geld al een tijdje een totaal rookverbod in de horeca (en op elke andere werkplek overigens). De mensen gaan gewoon simpel even naar buiten, of naar een zogenaamd 'rokershok', bevredigen daar even hun verlaving en gaan weer naar binnen. De horeca daar heeft geen financiÎle schade opgelopen door dit verbod. Zelf heb ik niet zoveel last van rokers in een cafÈ, zolang het cafÈ maar goede ventilatie heeft. Maar als er in Nederland ooit een rookverbod komt zal ik dat niet erg vinden. Roken is namelijk een keuze die je maakt. Verplicht meeroken niet! |
| choasy aangemeld | vrijdag 10 november 2006 @ 14:23antwoorden ik rook zelf niet, maar ik heb er geen problemen als iemand staat te roken... |
| Johnny webmaster | zondag 12 november 2006 @ 11:42antwoorden http://frontpage.fok.nl/nieuws/70339 |
| Stephanniet aangemeld | zondag 12 november 2006 @ 22:30antwoorden Hier is gewoon nog meer vrijheid. Niks achterlopen |
| Wouter aangemeld | maandag 13 november 2006 @ 09:23antwoorden Ik persoonlijk ben tegen een rookvrije horeca. Vooral omdat het meer problemen met zich meebrengt als mensen binnen niet meer mogen roken. Vaak zie je dat er buiten de horeca gelegenheid problemen gaan komen als iedereen naar buiten moet gaan om te gaan roken.
Ik snap zowel de punten voor als tegen en ben zelf ook geen roker maar toch vind ik dat het toegestaan moet blijven. Over meeroken gesproken het blijft een keuze als je er echt last van hebt kan je natuurlijk gewoon thuis blijven. Natuurlijk moet dit niet de bedoeling zijn. Maar ik vind het te ver gaan om de horeca(lees cafe's/disco's) helemaal rookvrij te maken. Een rookvrije zone of goede afzuiging vind ik wel punten die verbeterd moeten kunnen worden. |
| Zekoniet aangemeld | maandag 5 mei 2008 @ 20:03antwoorden ik kan niet zonder sigaretten, als ik niet rook dan wordt ik erg aggresief enz. dus roken is mn enigste medicijn om een beetje ontspannen te zijn in deze leven die ik leef, want ik ben ook niet voor niets zo aggresief |
| Mrijk aangemeld | woensdag 7 mei 2008 @ 17:11antwoorden Maar je wilt dan wel even buiten staan hoop ik? Streef onbekommerd naar het ideale. |
| Wouter aangemeld | woensdag 7 mei 2008 @ 18:16antwoorden hij zal wel moeten over 2 maanden |
| rodyniet aangemeld | donderdag 8 mei 2008 @ 14:30antwoorden het stoort me niet echt. |
| Rianneniet aangemeld | dinsdag 13 mei 2008 @ 21:34antwoorden Ik begrijp dat mensen last hebben van het roken van anderen. Zelf zit ik er niet mee want mijn ouders roken en bijna iedereen van mn vrienden ook. Ik zelf niet maar als mensen willen roken, best. Bij een evenement stoor ik me er niet aan. Meestal is het toch buiten en anders kun je iemand erop aanspreken. Of die zich een kwartslag wil draaien omdat het lijkt dat je staat te janken terwijl er eiglk gwoon rook in je ogen komt. |
| VUURniet aangemeld | zaterdag 21 juni 2008 @ 12:53antwoorden Wij zijn tegen het rookverbod, niet omdat we allemaal roken, maar puur om het feit dat de regering van Nederland alles wat 'slecht' is voor de gezondheid wel even gaat verbieden als wij gewoon alles maar toelaten. Dat houd dus in dat je over een tijdje niet meer in je eigen huis mag roken, dat klinkt niet geloofwaardig, maar in Belmont California is dat al zover als je in een flat woont.
Als dit zo doorgaat zit iedereen als kasplantjes in een of andere bak met water zodat we maar zolang mogelijk leven en de regering maar zoveel mogelijk geld aan ons kan verdienen, wij zien dit niet zitten! Mensen moeten zelf keuze's kunnen maken! Daarom hebben wij een nummer gemaakt en die is te beluisteren op www.myspace.com/superroker super-smoker.hyves.nl en op http://www.youtube.com/watch?v=YqQeBN6y0Sw steun ons en meld ons aan! |
| Fel anti-rokerniet aangemeld | donderdag 10 juli 2008 @ 07:45antwoorden Aan alle rokers die tegen het rookverbod zijn: Wat zijn jullie toch aso!
Jullie beseffen echt niet wat voor een overlast roken geeft aan mensen die wÈl schone longen willen houden. En denk eens aan mensen met astma en anderen die er niet tegen kunnen. Die kunnen nooit eens gerust een avondje uit. Voorbeeld: Heb je een heerlijk plekje gevonden in een restaurant bij het raam op een bank. Komen er twee rokers naast ons zitten die gelijk beginnen te paffen. Wij vragen om een rookvrije plek en komen uiteindelijk op een heel ongezellige plek te zitten terwijl die aso's ondertussen 'ons' plekje hebben gevonden. Hoe onrechtvaardig?! En nog een mooi voorbeeld: Ik woon in de buurt van een kroeg waar uiteraard ook niet meer gerookt mag worden. Maar wat er nu gebeurt is ook belachelijk. De meeste rokers die nu buiten staan, gooien hun peuken gewoon op straat! Het ligt helemaal vol! Het is toch niet te geloven?! Rokers, dat jullie ooit zijn begonnen met roken is jullie probleem. Meestal uit meelopersgedrag. Ja, dat is behoorlijk stom. Eigen schuld. Maar val mensen die niet willen roken dan ook niet lastig. Roken? Dat doe je maar ergens waar niemand er last van heeft. Ik hoop dat het ooit nog eens zo ver komt dat er nergens meer gerookt mag worden (alleen in je eigen huis). Rokers thuis blijven? Nee hoor, als die smerige sigaret maar thuis blijft! |
| Elviraniet aangemeld | donderdag 10 juli 2008 @ 14:10antwoorden Als niet-rokers last hebben van rokers, moeten ze niet naar een cafe/openbare gelegenheid gaan waar gerookt word En nee, ik rook zelf niet=D |
| JurgenF webmaster | donderdag 10 juli 2008 @ 14:22antwoorden Nee dat vind ik de verkeerde insteek. Als rokers last hebben van de last die niet-rokers hebben van het fijt dat hun roken moeten de rokers maar niet in een openbare gelegenheid gaan roken. En blijkbaar vind de overheid dit ook.
Als ik naast jou woon en ik heb tot diep in de nacht knoerthard muziek op, dan moet jij maar verhuizen want jij hebt er last van? Als ik voordring in een wachtrij voor een attractie en jij vind dat niet eerlijk, moet jij maar uit de rij gaan! Want jij hebt er last van. Als ik zin heb om midden op straat te gaan staan barbecueÎn en jij wil er met je auto langs. Dan moet jij maar omrijden. Als ik vind dat ik best wel even seks met jou kan hebben. En jij wilt dat niet. Dan moet je toch maar, want dan moest je maar niet in mijn buurt komen. Wat! Is dit geen imageboard? |
| Elviraniet aangemeld | donderdag 10 juli 2008 @ 14:46antwoorden Een restaurant rookvrij maken oke, Maar een kroeg/cafe? Dan is de hele sfeer eraf...Vind ik. |
| Blast aangemeld | donderdag 10 juli 2008 @ 17:50antwoorden dat valt best mee, in t cafÈ in 4453 schijnt het nog steeds gezellig te zijn, ook zonder rokers binnen.. |
| JurgenF webmaster | donderdag 10 juli 2008 @ 18:16antwoorden wat aan rook maakt het gezellig? Wat! Is dit geen imageboard? |