Artikel 515
Notulen werkgroep PR 24 september 2008
De notulen van vergadering van de werkgroep PR op 24 september 2008 waarbij de aanschaf en het ontwerp van truien, een nieuwsbrief in de Borselse Bode, het Jongeren Cultuurproject, de aanschaf van een laptop en hoe het verder moet met de scholentoer.
Artikel op 25 september 2008 geplaatst door Johnny
Notulen werkgroep PR 24 september 2008
| Auteur | Notulen werkgroep PR 24 september 2008 |
| Blast aangemeld | donderdag 25 september 2008 @ 08:59antwoorden wat een belachelijk voorstel om een laptop aan te schaffen voor de notulen.. alsof we het geld van de gemeente niet voor betere dingen kunnen gebruiken.
Ik tel een aantal laptops binnen de JR: Pascal John Melanie Jurgen Jeanine Michiel En misschien nog wel meer.. en dan ga je het hebben over een laptop aanschaffen voor notulen? |
| Wouter aangemeld | donderdag 25 september 2008 @ 10:09antwoorden Nou ik heb een medestander in mijn Nee stem Ik wil hier wel over inbrengen. Het moet niet zo zijn dat mensen hun persoonlijke bezittingen gebruiken voor de JRB. Owja, Michiel ik heb je laatste stukje van je comment weggehaald.. ik vind dit niet gepast.. |
| Blast aangemeld | donderdag 25 september 2008 @ 10:17antwoorden Bedankt wouter, you're right.
Ik zie het probleem niet zo, de mensen die een laptop hebben doen er toch graag belangrijk mee dus wat dat betreft zal het echt niet zo'n probleem zijn.. Bovendien kan er altijd nog gewoon geschreven worden, kijk maar bij de jongerenraadsvergaderingen. Het gaat al jaren prima, ik zie geen verandering die nu opeens de noodzaak van een laptop aan het licht brengt.. |
| Bassie_Adriaan aangemeld | donderdag 25 september 2008 @ 10:35antwoorden Ik ga er geen doekjes ombinden, maar is men te lui geworden om pen en papier te gebruiken? Of doet de Jongerenraad nu aan zelfverrijking om voor gemakzucht even een laptop aan te schaffen? 6 mensen hebben een laptop die in diverse werkgroepen zitten, straks is er een nieuwe cyberroom waar als je geen PC thuis hebt of WORD ofzo je handgeschreven notulen kan uitwerken. Dan worden de nieuwe computers en de ruimte nog optimaler benut. Ik ben blij dat Wouter en Michiel ook tegen zijn, al ben ik geen lid meer van de JRB zelf heb ik wel officieel bezwaar ingediend via de officiÎle kanalen.
Want dit is gewoon letterlijk een schande. 'Ich habe es nicht gewusst' |
| Wouter aangemeld | donderdag 25 september 2008 @ 15:04antwoorden Pen en Papier is idd een manier ik snap dat dit praktisch gezien niet altijd even handig is.
Persoonlijk heb ik geopperd om een pc vanuit de cyberzolder boven te zetten bij vergaderingen. Deze maakte volgens een aantal mensen te veel herrie... Maar goed we wachten rustig af wat de Jongerenraadsvergadering erover zegt.. Wat ik me even afvraag is het volgende.. Tim hoe kan jij Bezwaar indienen tegen een voorstel, waarvan niet bekend is wanneer het in de vergadering wordt ingebracht. Daarnaast is in de statuten van de JRB niet aangegeven dat mensen persoonlijk bezwaar moeten aantekenen? Nu we het toch over de statuten van de JRB hebben. Zijn deze ook digitaal te vinden? |
| Blast aangemeld | donderdag 25 september 2008 @ 15:19antwoorden Wouter lees even je mail.. |
| JurgenF webmaster | donderdag 25 september 2008 @ 16:05antwoorden We hebben thuis ook allemaal pennen, krijgen we ook van de JR.
We hebben thuis ook allemaal mappen, krijgen we ook van de JR. We hebben thuis ook allemaal papier, krijgen we ook van de JR. We hebben thuis ook allemaal internet, krijgen we ook van de JR. We hebben thuis ook allemaal e-mail, krijgen we ook van de JR. Waar het om gaat is dat mensen nu toevallig toch hun laptop meenemen. Maar met Pascal die minder doet. Melanies laptop die altijd niet werkt. Michiels laptop die we nooit zien. (hij heeft ook een Macbook wist je dat?). Die van John die een doorsnee lid "niet begrijpt". En natuurlijk die van Jurgen die veel te aso-groot is om overal mee naartoe te nemen. Verder gaat het er vooral om dat er 1 laptop gebruikt kan worden waar alles que logo's ed. centraal op kan staan. Ik heb niet alles op mijn laptop, Pascal niet, John niet. Niemand. Als we gewoon ÈÈn laptop van de JR zouden hebben kunnen we daar mooi alles opzetten wat nodig is. maar is men te lui geworden om pen en papier te gebruiken?Ja dat is het. Wat! Is dit geen imageboard? |
| Bassie_Adriaan aangemeld | donderdag 25 september 2008 @ 16:12antwoorden De almachtige statuten, maar boven die statuten staat nog ÈÈn ander instituut die namelijk hoger is. En bel Welzijn maar om achter te komen wie dat zijn! 'Ich habe es nicht gewusst' |
| Wouter aangemeld | donderdag 25 september 2008 @ 16:27antwoorden Ah ik ga mijn hotmail lezen zodra ik thuis ben. (kan nu al niet wachten) Helaas is deze bij de gemeente Reimerswaal geblokkeerd en daar komt mijn jrb mail op binnen..De rest van wat ik wil schrijven komt vanaaf.. ik ga nu naar huis. |
| sskniet aangemeld | donderdag 25 september 2008 @ 17:20antwoorden en van welk geld word die laptop betaalt? jullie eigen zakgeld mischien. ik hoop tog zeer niet dat dat van het gemeentegeld gebeuren GAAT! |
| JurgenF webmaster | donderdag 25 september 2008 @ 17:38antwoorden Ja die Ä300 ga je in je belasting terugzien.
1,8292682926829268292682926829268*10^-5 dat gaan je extra betalen volgend jaar Siriusly weet je wat er zoal met je centjes wordt gedaan? Wel eens in een willekeurig overheidsgebouw geweest? Moet je je eens afvragen wat ze daar zoal van "nodig" hebben. Wat! Is dit geen imageboard? |
| Blast aangemeld | donderdag 25 september 2008 @ 17:54antwoorden Als we allemaal zo denken jurgen.. |
| JurgenF webmaster | donderdag 25 september 2008 @ 18:15antwoorden Nooit meer tekorten bij de overheid Was ook grapje Wat! Is dit geen imageboard? |
| traasjose aangemeld | donderdag 25 september 2008 @ 18:21antwoorden Schaffen jullie de laptop aan dan heb ik een simpele zin voor jullie!
"I want my money back" |
| Lauraniet aangemeld | vrijdag 26 september 2008 @ 13:54antwoorden waarom moet er een laptop komen als er ookz oiets bestaat als pen en papier, sorry hoor, maar het is zover ik weet altijd goed gegaan met pen en papier en waarom is een computer van de cyberzolder niet goed omdat hij herrie maakt? Ja dat doet een laptop ook. mijn god zeg waar maken jullie je druk om.. en dat heet dan een jongerenraad.
Het gaat toch om serieuze dingen in de jongeren raad, het overleg over een laptop omdat er niet meer met pen en papier gewerkt kan worden( omdat jullie daar geen zin in hebben) vind ik geen serieus onderwerp, denk eerder eens aan veranderingenvoor de jongeren en zo.. SERIEUZE DINGEN!!! Groeten Laura |
| Wouter aangemeld | vrijdag 26 september 2008 @ 14:09antwoorden Volgende maand ga ik roze olifanten aanvragen bij de JRB!!!! |
| Inwoner Heinkenszandniet aangemeld | vrijdag 26 september 2008 @ 14:34antwoorden Diuh compute‚hr dat is geld ove‚hr duh balk smËten
TEGEN, TEGEN, TEGEN, TEGEN, TEGEN, TEGEN, TEGEN! |
| Wouter aangemeld | vrijdag 26 september 2008 @ 15:00antwoorden arabisch is nog beter te volgen dan dit...
en ik snap al die commotie niet zo.. |
| JurgenF webmaster | vrijdag 26 september 2008 @ 15:02antwoorden Vanuit de bibliotheek hoor mensen. Wat! Is dit geen imageboard? |
| Bassie_Adriaan aangemeld | vrijdag 26 september 2008 @ 15:11antwoorden Kan jij Arabisch wouter?
Gene heeft misschien geen werkende PC, misschien moeten jullie voor jongeren zonder werkende pc er ook ÈÈn kopen. ìTHE LAPTOP / PC ACTî 'Ich habe es nicht gewusst' |
| Wouter aangemeld | vrijdag 26 september 2008 @ 15:16antwoorden Nee niet echt.. ik kan tot 10 tellen.. en dan heb je het ook gehad maar dialect NL is net zo lastig voor mij.. |
| Pundertje begeleider JRB | zaterdag 27 september 2008 @ 01:40antwoorden Wat een lachwekkende reactie.
Ik snap de commotie niet echt over de laptop. …Èn ding, okÈ groot gelijk dat jullie er over discussiÎren, maar jullie weten niet eens waar het over gaat. Er komt een advies voor een laptop naar de Jongerenraad toe. Dit advies is een advies omdat het anno 2008 is en dat notulen tegenwoordig altijd via de laptop worden gemaakt. Er is niks mis mee met het ouderwetse pen en papier. Maar zoals jullie weten gaan we steeds meer in een digitale wereld leven. Deze wereld heet anno 2008. Wat mij zorgen maakt is dat jongeren die in de Jongerenraad zitten van hun EIGEN geld waar ze hard voor gewerkt en gespaard hebben een laptop hebben gekocht. En deze moeten gebruiken in de Jongerenraad. Er zijn bij open dagen steeds meer presentaties nodig. Voorheen deden we 1 presentatie per jaar, tegenwoordig wel 5 ofzo en het loopt maar op. Hierdoor was een plan geweest om een laptop aan te schaffen. Meer details staat er niet in de notulen, maar weten jullie of die gesponsord wordt of dat ie door de Jongerenraad betaald moeten worden of wat dan ook? NEE, dat weten jullie niet!!!!!!! Ik snap daarom ook niet waar jullie over ZEUREN!!! Het gaat erom dat spullen van een lid veel sneller kapot kan gaan als iedereen eraan zit. Mijn laptop wordt ontzettend veel in de Jongerenraad gebruikt! Want anderen nemen hem niet mee, en terecht! Ik ben gek en goed! Kan ik ook niks aan doen. Maar ik moet er op den duur ook mee stoppen door flinke druktes. De commotie die er is ontstaan vind IK dus onterecht. Ook al spreek ik nu persoonlijk en niet uit een ander standpunt! Denk maar eens na waarover je praat!!! Eigenlijk over niks. Groetjes, Pascal depunder.net |
| Pundertje begeleider JRB | zaterdag 27 september 2008 @ 02:52antwoorden Nog even terugkomend.
De bedoeling van het aanschaffen van de laptop was. Het niet meer hoeven te gebruiken van een laptop van een willekeurig persoon uit de Jongerenraad. De laptop zou bedoeld zijn voor de complete Jongerenraad. En zou ingezet kunnen worden bij alles wat de Jongerenraad moet doen. Het stimuleren van het gebruik van de laptop van Jongerenraadsleden is geen doelstelling, materiaal kan kapot en binnen een organisatie als deze veel sneller. De laptop die er moet komen moet goed verzorgd worden. Wat ook gewoon goed beheerd moet worden. Waar alle promotie doeleinden op kunnen worden gezet. Waar desnoods alles kan worden vastgelegd. De laptop zou beheerd kunnen worden door ÈÈn iemand. depunder.net |
| Blast aangemeld | zaterdag 27 september 2008 @ 09:51antwoorden Waarom persÈ op een laptop pascal? Er staan nog computers in de cyberzolder.. Er is een cyberroom waar straks prachtige computers staan.. Wat is er mis mee om daar gewoon op te notuleren? Anne Marie kan toch ook gewoon notuleren met pen en papier? Ik zie echt het probleem niet, ja hooguit het probleem dat de jongerenraad zonodig alles direct digitaal moet hebben.. Nou nou, dat is echt wel iets waar we voor moeten streven hoor.. Zucht.
Laptop beheer door ÈÈn iemand zal lastig worden, zeker als ie bij ELKE vergadering aanwezig moet zijn.. Stel nou dat straks twee werkgroepen tegelijk vergaderen, wat dan? Ga je em dan in 2en splitsen? Over sponsoren.. Ga jij maar eens een sponsor zoeken die gek genoeg is om de jongerenraad voor zoiets te sponsoren. Ik wens je alvast veel succes, je eigen bedrijf niet meegerekend. |
| Blast aangemeld | zaterdag 27 september 2008 @ 10:37antwoorden Quote:
Meer details staat er niet in de notulen, maar weten jullie of die gesponsord wordt of dat ie door de Jongerenraad betaald moeten worden of wat dan ook? NEE, dat weten jullie niet!!!!!!! Quote uit de samenvatting van dit artikel: De notulen van vergadering van de werkgroep PR op 24 september 2008 waarbij de aanschaf en het ontwerp van truien, een nieuwsbrief in de Borselse Bode, het Jongeren Cultuurproject, ªªªªª de aanschaf van een laptop ´´´´´ en hoe het verder moet met de scholentoer. Lijkt me vrij dat dat nogal tegenstrijdige info is.. |