Wist je dat... deze het deze maand weer Movietour en Spectra is!

Life on an edge: Borderline

AuteurLife on an edge: Borderline
willieniet aangemeld
dinsdag 9 juni 2009 @ 18:53antwoorden
wat doet Lain uit Serial Experiments Lain hier? :
Zoeniet aangemeld
woensdag 20 januari 2010 @ 14:42antwoorden
Hooi,
ik ben 12, en mijn tante heeft bordeline..Ik heb aan mijn oma gevraagt wat dat in houd..Want ik ben zelf vaak depresief doe mij zelf pijn en krijg woede aanvallen..Ik kan mn eigen emoties niet kwijt en denk soms aan de dood en doe me zelf pijn heren er uit trekkken en vingers kneuzen (van me zelf..Mijn oma vertelde een aantal van die zelfde dingen..
Maar wat moet ik doen..
Ik heb een test gedaan en 85 % klopt..
x
Anneniet aangemeld
maandag 15 februari 2010 @ 21:07antwoorden
Zoe, zoek hulp! Bij je huisarts bijvoorbeeld. Blijf er niet mee zitten!!!
Marijkeniet aangemeld
zaterdag 6 maart 2010 @ 21:21antwoorden
Zoe, praat nog meer met je oma en vraag haar je hiermee te helpen. Je hebt echt hulp nodig. Dat is niet erg. Het is moedig en belangrijk. Sterkte. Mijn moeder had Borderline en wilde geen hulp. Dat is zo zonde want er is zoveel mogelijk.
Fpniet aangemeld
zaterdag 10 april 2010 @ 21:26antwoorden
ik gaa een test doen
limboniet aangemeld
maandag 19 april 2010 @ 15:39antwoorden
succes allemaal..
KARINAniet aangemeld
maandag 3 mei 2010 @ 23:33antwoorden
WEET IEMAND EEN GOEIE TEST VAN BORDELINE, DENK DAT IK HET HEB??
adamniet aangemeld
woensdag 26 mei 2010 @ 18:34antwoorden
bordeline test kan jij op google vinden
Knabbelniet aangemeld
woensdag 2 juni 2010 @ 18:57antwoorden
ik ben nu 21 jaar, ik heb veeel verschillende fases van ''gemoedstoestanden'' doorgelopen. ik weet wat boarderline is en ik weet dat ik het heb. OP DIT MOMENT. Morgen echter als ik wakker word is het een hele andere dag, en ben ik in de veronderstelling dat het helemaal goed gaat. ik heb mij zodanig geisoleerd dat ik zelfs geen contact meer heb met mijn beste vriend. wat heel apart is omdat zijn moeder boarderline had en hij eerder doorhad dan ik dat ik boarderline heb. ik heb diverse tests op het internet gedaan en ik kom bij alle op hoge scores uit. ik ben bij het riagg geweest en ook daar hebben ze de diagnose gesteld dat ik boarderline trekken had. ik had het gevoel dat ik niet werd geholpen, en mijn enige manier van uiten is boos worden. ik merkte dat toen ik boos wer d bij psygoloog bang werd. ik ben nooit meer gegaan. ik heb daarentegen wel hulp nodig... ik heb mij meerdere malen opnieuw aangemeld en daar wouden ze mij dezelfde hulpverleenster aanbieden, en omdat ik geen nee kon zeggen ben ik nooit op komen dagen. bij de maatschappelijke werkster kreeg ik een aanbod om mezelf op te laten nemen wat mij natuurlijk heel erg bang maakt. de huisarts neemt mij niet serieus, of luistert en luistert. ik begrijp inmiddels dat ik geen hulp krijg omdat ik dat niet toelaat, maar ik heb echt moeite met mezelf veranderen. iemand tips... ik sta er alleen voor mijn ouders zijn overleden. en mijn zus en ik hebben een soortige van ruzie omdat haar vriend mij heeft aangerand in het verleden. zij gelooft mij niet en eerlijk is eerlijk af en toe geloof ik mezelf ook niet... HELP
Wowniet aangemeld
zaterdag 19 juni 2010 @ 12:27antwoorden
Heftig
Timoniet aangemeld
zaterdag 26 juni 2010 @ 12:43antwoorden
Ik heb etzelfde.. ik loop hier al 2 jaar mee.. en heb hier nooit van gehoord.. heb meerdere zelfmoord pogingen gedaan... heb me been opengesneden.. ook me arm en schouder.. heb me hand 4 keer bijna gebroken door woede uitbarstingen.. ik heb drugs gebruikt,, alcohol verslaving,, medicijnen verslaving,, en veel te veel problemen thuis kwam er woensdag achter dat ik dit zou kunnen hebben en moet na september misschien in een kliniek.. ze zeiden al dat medicijnen niet werken .. door dit voel ik mezelf authistisch en ik weet me god niet wat ik hiermee moet.. voel me totaal anders dankzij dat ik dit weet.. en het is niet eens positief.. ik heb een woede aanval gehad bij de psycholoog.. heb slaap gebrek,, nachtmerries,, ik kan er niet meer overheen
B engeltjeniet aangemeld
zondag 2 januari 2011 @ 19:31antwoorden
Hoe het voelt voor een omstander:

Fase1:
Je plaatst me op een voetstuk.
We zijn beste vrienden.
Zegt dat je van me houdt.
Wat wij hebben-
Kan nooit meer stuk.

Fase2:
Het manipuleren.
Kwetsende opmerkingen-
Snijden diep in mijn ziel.
Ineens is het niet meer zus..maar zo.
Mijn verdriet kan jou niet deren.

Fase3:
Geen reactie op berichtjes of post.
Sorry heb ik nooit gehoord.
Negeert me totaal.
Je hebt me niet meer nodig.
Ik voel me door jou uitgekotst.

Terug bij fase 1:
En dan ineens…telefoon.
Elke dag bel je me.
Je mist me zo..ik ben jou alles
Alles begint weer van vooraf aan.
Voor jou lijkt dit wel doodgewoon.

Hoelang kan ik hier nog tegen?
Gevoel voor jou wordt minder.
Ben het kwetsen zat.
De negatieve dingen-
Gaan nu zwaarder wegen.

Ben al eerder door een hel gegaan.
Als dochter van een vader-
Met borderline.
Contact is door mij verbroken.
Dat heeft mij alleen maar goed gedaan.

De vraag is….Wil ik met deze vriendschap verder gaan?
kaarniet aangemeld
woensdag 2 maart 2011 @ 19:57antwoorden
ik volg dgt behandeling,en mensen dit helpt echt.
Joosniet aangemeld
donderdag 3 maart 2011 @ 15:42antwoorden
Ik volg ook de DGT en dat is idd kei goed!
Joseph aangemeld
donderdag 3 maart 2011 @ 22:59antwoorden
Wacht even.
Voor de mensen die vermoeden dat ze Borderline hebben, check ook even de Hoog Sensitiviteits test (HSP). Ik merk op dat heel veel mensen verkeerd worden behandeld omdat men denkt dat ze een persoonlijkheidsstoornis hebben terwijl ze eigenlijk een neurologische 'probleem' hebben. (wat veel makkelijker te verhelpen is maar als je de misdiagnose krijgt het alleen maar moeilijker wordt)

Twijvel je, ga naar de professional, die hebben up to date testen en weten ook hoe ze die moeten LEZEN. Internet is niet altijd de oplossing omdat we niet vakkundig zijn.

Je kan dan altijd nog kiezen voor behandeling, dwangverpleging bestaat alleen als je een strafbaar feit heb gepleegd.
ikkeniet aangemeld
zondag 10 april 2011 @ 11:40antwoorden
ik heb borderline, ookal ben ik niet naar eem psycholoog gegaan, ik weet het toch zeker. De mensen in mijn omgeving hebben het niet door omdat ik me op dat gebied van hun afsluit. Voor kenissen en vrienden ben ik het meisje dat altijd vrolijk is, en voor goede vrienden ben ik labiel. Hoe dan ook, mijn vriendschap met hun is als een tijdbom. Soms hou ik van ze, soms wens ik ze dood. Maar ach ja dit is mijn leven. En ik moet ermee leren leven; want mijn ouders zouden me nooit laten behandelen...
Timoniet aangemeld
woensdag 25 mei 2011 @ 17:25antwoorden
iedereen die denkt et te kunnen laten testen via een internet test.. fout... als je et denkt.. zoek de kenmerken op en kijk of je die hebt.. je merkt vanzelf of je et hebt, zonodig ga je naar een psycholoog.. ik heb et ook en heb 6 maanden dgt gevolgd,, 7 maanden opgenomen geweest.. en nog steeds last van terugvallen.. maar dat hoort erbij.. terugvallen komen en gaan,,, et enigste,, ( makkelijk gezegd) wat je moet doen.. is crisis momenten verdragen en daarna pas handelen
Meisjeniet aangemeld
dinsdag 5 juli 2011 @ 20:46antwoorden
Ikzelf ben er sinds kort achtergekomen dat ik last heb van, een ''lichte borderline'', bepaalde trekken die ik bezit zijn de heftige stemmingswisselingen, lage eigenwaarde, etc. Ik kan het goed buitensluiten voor de buitenwereld, maar voor mijn vriend niet, die merkt dingen aan mij die niet helemaal.. goed zijn. Ik wil hem mijn geheim niet vertellen, alles wat je zegt kan tegen je worden gebruikt. Zeker in deze maatschappij. Het is moeilijk, je voelt je alleen, maar misschien is het maar beter zo.. Ik wens jullie allen heel veel sterkte toe. Groetjes, meisje.
Millyniet aangemeld
zondag 24 juli 2011 @ 22:11antwoorden
leven met borderline is inderdaad Facked up..
Vooral als omstanders je niet geloven .. zeggen dat je gewoon een leugenaar bent en alles aanmekaar liegt..
Ik lach en spring en doe me eigen ding..
maar tegelijkertijd heb ik geen idee of dat wat ik doe wel mij is.. ik heb geen idee wie ik ben al heb ik wel een karakter.. : This zo ingewikkeld als je weet wat je nodig hebt maar niemand het je wil geven niet alleen heb ik borderline maar ook ptss.. .. IK word kaal door de stress.. en me maa zegt dat ik me haar te strak in een staart doe.. waarom Ze me niet geloofd is ook wel een duidelijk iets.. Geloof ik ... Ik haar haar maar ik heb haar nodig..
JSUS.. This wel te zien daat het niet goed met me gaat .. ik pring van hak naar tak.. Ookal zeggen ze dat ik van blowen nog meer psyco word.. Stop ik dr niet mee want leven in een eigen wereld als je drugs gebruikt vind men niet raar!! LEven in je eigen wereld als je nuchter bent Dat vind men Gaar.. dn ben je Gek .. of een leugenaar.. Pfff rijmen kan ik ook nog.. Al deze shit raakt bij mij gewoon een verkeerde snaar ik voel me alsof ik Help schreew in een geisoleerde ruimte..
mamniet aangemeld
dinsdag 26 juli 2011 @ 21:18antwoorden
Een ieder die dit leest geloof me maar zoek hulp bij God , is het allerbeste hulp dan medicijnen en al dat spul die je alleen maar verder naar beneden haalt. Probeert het tis gratis. en tis zekerheid. mam
ikniet aangemeld
dinsdag 2 augustus 2011 @ 23:08antwoorden
Ik weet niet of ik borderline heb, ik heb mij aangemeld bij Psyq. Ik kan wel veel kenmerken plaatsen. Maar HSP, dat geloof ik wel, daar kan ik juist niet mee omgaan, met emoties, en alles voelt zo sterk! Die sterke gevoelens sluit ik buiten, ik eet, drink, doe mezelf pijn en verzorg mijzelf niet. Ik computer zo veel ik kan en kijk tv tot diep in de nacht, alleen maar om niet te hoeven denken en voelen. Ik heb hele gesprekken inmijn hoofd en kan niemand vertrouwen, heb geen echte vrienden en in groepen sluit ik mezelf af. Ik praat niet met mensen. Vaak weet ik later niet meer of ik ergens geweest ben, ik vergeet zoveel! Mijn man denkt dat het me gewoon niet interesseert en vind al dit gedoe maar onzin. Doe gewoon normaal! Tja, wat is dan normaal? Ik hoop binnenkort door een persoonlijkheidstest te weten te komen wat er met me is, en hoe ik er mee om moet leren gaan, want zoals ik nu ben, en dan getrouwd en 2 kindjes, dat is bijna niet te doen!:
X_meniet aangemeld
woensdag 14 september 2011 @ 22:09antwoorden
Ik denk dat ik bordeline heb, heb ook al zoon testjes gedaan en die zeggen dat ook, maar daar let ik niet echt op. Al die punten die heb ik, maar ik wil geen hulp omdat ik niet wil aangewezen worden als het meisje met bordeline en mijn ouders het niet mogen te weten te komen van de automutilatie..
Timoniet aangemeld
zaterdag 24 september 2011 @ 15:10antwoorden
X_me..
ik hoop dat je dit nog snel leest maar je moet juist hulp zoeken. Alsof jij daarvoor zal worden aangewezen. Mensen hebben mij ook zo gezien. maar dan weet je juist dat de mensen die het doen, jou niet waard zijn. En je ouders zijn de enigste die jou het meeste kunnen helpen, laat het ze weten want dat is je enige kans geloof me. hulp heb je wel nodig als je al aan automutilatie zit. Mensen zien mijn littekens van vroeger ook dagelijks en vragen er dagelijks ook naar. Ik verzin een smoes en als ze het niet geloven dan hebben ze pech. Je moet jezelf durven zijn en letterlijk beetje schijt hebben aan wat andere van je vinden. en dat is moeilijk dat weet ik
X_meniet aangemeld
zaterdag 24 september 2011 @ 20:29antwoorden
ik heb op mijn nieuwe school een meisje leren kennen en die zus heeft bordeline, ze zei vandaag tegen mij, dat alles wat ik deed op haar zus leek en dat ik een test moest doen.. omdat ik alle kenmerken had ( ik heb haar alles verteld) dus voor mij is het nu zeker denk ik. ik ga mischien naar maatschappelijk werker want heb ook met mijn mentor gepraat enzo maar ik weet het gewoon niet.
Juspolniet aangemeld
dinsdag 27 september 2011 @ 07:42antwoorden
Deze discussies niet goed. Ga naar een ggz-instelling of via huisarts diegenen die denken dat ze wat zouden hebben, in plaats van instandhouden van problematiek.