Wist je dat... er weer nieuwe wist je datjes moeten komen!

Het leed dat automutilatie heet

AuteurHet leed dat automutilatie heet
Daphiieniet aangemeld
dinsdag 21 april 2009 @ 19:33antwoorden
Kheb Da Ook Gedaan, En Af En Toe Doe iK Da Nog..
Nu Heeft Mijn Vriend Mij Gedumpt. Hij Was De Enige Da Ervan Wist. En De Enige Waark Mee Kon Prate Dan.. En Nu Hebk Egt De Drang Het Terug Te Doen.. iK Doe Mijn Best Voor Het Niet Te Doen. Want iK Weet Zelf Ook Dat Het Voor Niks Nodig iS. Maar Het iS Verdmm Moeilijk ! We Hebben Ook LO. En Dan Moeten Wij Een T-shirt Aandoen. iK Durf Het De Leekacht Niet Te Vertellen Want Die Vertellen Alles Tog Maar Door. iK Heb Egt Niemand. Mijn Ouders Moete Mij Niih. Da Hebbe Ze Zelf Gezegt !. Dus iK Ga Het Hun Niih Vertelle ! En iK Kan Nu Dus Ook Met Niemand Praten !. Wa Moet iK Doeen ?? x
Maureenniet aangemeld
woensdag 22 april 2009 @ 10:22antwoorden
:Ik Heb een paar vrienden die snijden en een vriendin die het ook een beetje doet om er bij te horen want toen ik tegen haar zei dt ik mezelf snijd Toen begon zij ook ineens .. en nu Proberen we haar er af te halen maar dat lukt ons niet
..
mijn Vriendje Snijd zichzelf ook en elke keer Dan Zeg ik dat ik als ie het doet of zelfmoord probeert te plegen dat ik naar zijn huis toe Ga komen, en dan Houd dat m een beetje tegen om te snijden.:

ik heb al heel vaak zelfmoord pogingen gedaan Alleen elke keer Als ik me bijvoorbeeld wil op hangen dan denk ik van straks doe ik jouri pijn en dan ben ik bang..

laatst wou ik voor de trein springen Maar toen was jouri er bij en hield me tegen ..
alleen nu is hij er achter gekomen dan ik mezelf uit honger enzo.. en nu zegt ie de heletijd als jij dood gaat ga ik achter je aan en dan moet ik huilen aleen dan zeg ik NEE! Jij Mag niet achter mij aan gaan jij hebt een mooi leven Voor je.. want weet als ik weg ben blijf ik in jou hart en boven bij het licht zal ik altijd aan je denken .. alleen altijd als ik zo iets zeg moet ie huilen en daar kan ik niet zo goed tegen

ik weet egt niet meer wat ik moet doen! ik ben bang dat ik het eind van dit jaar niet haal .. bang om jouri te verliezen

Maureen..
maureenniet aangemeld
donderdag 23 april 2009 @ 22:12antwoorden
Godverdomme ik heb ruzie gehad en nu is mijn arm helemaal naar de klote
ikniet aangemeld
woensdag 13 mei 2009 @ 23:22antwoorden
ik ben nu ook weer begonnen, was een poosje gestopt maar tis niet gelukt
Anoukniet aangemeld
zaterdag 16 mei 2009 @ 09:49antwoorden
Ik doe ook aan automutilatie..
Niemand weet het nog, ik ga me steeds diepere en dieper snijden..
Me armen staan helemaal onder de littekens en diepe snee'en..
Bij gym heb ik altijd wel een smoesje..
Maar nu ben Ik ben echt bang dat de gym-leraar iets gaat vermoeden..
En wat moet ik doen als me moeder erachter komt?
Ik weet echt niet meer wat ikmoet doen..
Heeft iemand een paar tips?

Xxx
ikniet aangemeld
dinsdag 26 mei 2009 @ 12:27antwoorden
Hoi anouk,
Ga er mee naar je huisarts of zo, heb ik ook gedaan.
En ze hebben zwijgplicht dus ze kunnen het ook niet zomaar tegen je moeder vertellen.
Misschien als je er over praat met je huisarts dat het beter gaat
nou veel succes en sterkte!
myniet aangemeld
dinsdag 23 juni 2009 @ 16:20antwoorden
Ik doe het ook , alleen nu is mijn moeder erachter gekomen wat moet ik doen?
kimberlyniet aangemeld
zondag 28 juni 2009 @ 08:20antwoorden
ik sny metlef soms ook, op school weet een leraar het hij zegt ook dat ik wt anders met verzinnenin plaats van sijden maar als je emaal voor de eerst ekeer hebt gesneden lukt dt niet so makkelyk meer
merelniet aangemeld
maandag 29 juni 2009 @ 00:11antwoorden
knap eigenlijk niet zo goed hoe jullie hier zo openlijk overschrijven. Ik heb er al moeite mee om het gewoon te lezen, ook al is het me al 4 jaar gekend.
shananiet aangemeld
zaterdag 4 juli 2009 @ 00:44antwoorden
ik doe ook al 3.5 jaar aan zelfverwonding. Velen weten het van mij, ook op school. Ik had een leerkracht in vertrouwen genomen en het clb heeft mij doorgestuurd naar een psycholoog. Hoewel ik zelf vond dat dit niet echt holp kan ik mss toch tips geven. Probeer iemand in vertrouwen te nemen en geef alle scherpe dingen die op je kamer liggen af voor een tijdje. Probeer intensief te sporten, de ziel uit je lijf te lopen. Dit kan de drang echt verminderen. Indien het met opgekropte gevoelens te maken heeft, kan je indien je niemand hebt alles neerschrijven in een dagboek. Aan de littekens kan je niet veel doen, maar probeer het toch te ontsmetten en uit de zon te blijven, zo voorkom je erger!
Jouzmirniet aangemeld
donderdag 16 juli 2009 @ 14:50antwoorden
SHALLO, IK SNIJ MEZIJLF MEJ KETTINGZAG ECHT NIEWJ FEIN HEUR MOTTE NIE DOEUN. MAHR MEH DN HEGGESCHAHR IS WEL PRETTIEG>
ikniet aangemeld
zaterdag 25 juli 2009 @ 17:11antwoorden
ja jourmir
ga jij je maar lekker snijden met een kettingzaag -_- lame
Jaquelineniet aangemeld
donderdag 30 juli 2009 @ 19:20antwoorden
laatst hebben een vriendin en ik het samen gedaan, omdat we er allebei mee zitten. We wilden stoppen, maar het lukte niet, en uiteindelijk verloor mijn vriendin heel veel bloed. Ik schrok me dood, en wist niet wat ik moest doen. Haar ouders zaten beneden maar ik mocht ze niet roepen van haar. Haar ouders zijn er toch achter gekomen en mijn vriendin heeft verteld dat ik het ook gedaan heb. Nu willen haar ouders mijn ouders inlichten, ik ben zo bang!
Een lerares op school weet het ook al van mij. En die zegt dat als ze nog 1 krasje ergens tegen komt, ze dan mijn ouders gaat bellen.

Moet ik het zelf tegen mijn ouders gaan vertellen, of kan ik beter afwachten?

please help
Mirniet aangemeld
dinsdag 18 augustus 2009 @ 00:43antwoorden
Hoi Jaqueline,
Misschien onderhand dat je ouders het onderhand wel weten, zo ja sterkte daar mee.

Je kan tegen je ouders van je vriendin en tegen je leerkracht zeggen dat je professionele hulp gaat zoeken anders, en dat dan ook daadwerkelijk gaan doen. Dat kan gewoon bij de huisarts met zwijgplicht, die kan je doorsturen naar een hulpverlener
(psycholoog eventueel). Succes

Ik kamp er zelf al zo'n 2 en een half jaar mee, en er zijn een paar close vrienden die het weten en mijn lieve vriend. Die nu onderhand ook wel heel erg graag heeft dat ik zelf ook hulp ga zoeken. Maar zo moeilijk om toe te geven dat je een probleem hebt :
Wat Shana zegt zijn wel goede tips trouwens.
FRBniet aangemeld
donderdag 27 augustus 2009 @ 23:00antwoorden
wow..
jullie praten er wel heel open over. :
baukjeniet aangemeld
maandag 28 september 2009 @ 01:11antwoorden
ik heb zon behoefte om te snijden,maar probeer het tegen te houden!!!
Loniet aangemeld
maandag 28 september 2009 @ 22:46antwoorden
Ik heb er ook last van. Ik ben een lange tijd kunnen stoppen maar toen de problemen terug kwamen ben ik hervallen, en nu doe ik het jammer genoeg terug regelmatig. Ik probeer..
Reacties als die van Jouzmir zijn ronduit belachelijk en beledigend..
Sterkte iedereen!
LaMniet aangemeld
donderdag 1 oktober 2009 @ 20:39antwoorden
ik heb me zelf ook gesneden en toen kon ik het echt niet meer voor me houden. toen heb ik het verteld aan een vriendin, nu heb ik het niet meer gedaan af en toe kras of krab ik mezelf nog wel. ik wil het zo graag nog een keer doen, het klinkt heel vreemd maar ik heb er de drang naar.: ik moest het haar vertellen als ik het weer deed maar dan komt mn moeder er ook achter en moet ik weer naar een psygoloog. en dat is zo erg, net of je niet normaal bent of zo.
heeft iemand misschien een site waar je er over kunt praten met elkaar, ik vind alleen maar oude waar al een jaar niet meer is op gereageerd. thanks
Mariskaniet aangemeld
vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:45antwoorden
Ik doe het nu al 6 jaar, ben begonnen op mn 12de ongeveer. Heb 1 jaar een soort van tussenstop gehad omdat ik aan eetstoornis leed, dit maakte me kapot en begon weer te snijden, ondertussen ben ik al 18 en zit er nog mee, de laatste tijd ben ik aan het overwegen voor hulp dankzij steun van een vriendin.
Take care.
Jaccniet aangemeld
maandag 2 november 2009 @ 14:39antwoorden
Het is moeilijk om te stoppen, zelf is het me al wel gelukt!
Ik heb het zonder hulp kunnen doen, maar met de kracht van God! Geloof me het is me gelukt door Hem, het was moeilijk in met thuissituatie en begon langzamerhand mezelf te straffen.. toen begon ik te snijden!

Na 3 jaar zocht ik innerlijke hulp, ik ging al jaren naar de kerk maar had daar niet een gevoel dat ik daar hoorde. Maar na een bepaalde tijd wist ik dat ik er iets mee moest doen, dat heb ik gedaan. Daardoor ben ik zonder professionele hulp en zonder mijn ouders gestopt! Ik ben hier nu erg trots op!

En hoop dat er meer mensen iets ondernemen om bij God hulp te zoeken.
Mariskaniet aangemeld
maandag 2 november 2009 @ 16:57antwoorden
Automutilatie vind ik persoonlijk niet aan een subcultuur te plakken.
Niet alleen 'gothic's' en 'emo's' doen zoiets, zoals de meeste mensen wel denken.
Het probleem vind zich ook onder gewone mensen plaats, mensen waarvan je zoiets nooit verwacht.
En zoiets snappen is denk ik wel moeilijk voor mensen die het niet doen, maar met snijden komen er bepaalde stoffen vrij die rustgevend werken en voor veel mensen tegelijkertijd ook verslavend is

Groetjes.
Jaccniet aangemeld
dinsdag 3 november 2009 @ 17:01antwoorden
Mariska, je hebt helemaal gelijk!
anoniempjeniet aangemeld
vrijdag 13 november 2009 @ 20:47antwoorden
hlo allemaal ,
ik hou mezelf anoniem omdat ik niet herkend wil worden mijn vriendin
ex-automutilantniet aangemeld
vrijdag 20 november 2009 @ 00:43antwoorden
Ik heb ook in mezelf zitten snijden. Ik ben ook hulp gaan zoeken en dacht in het begin dat dat echt niet hielp. Toch heeft de psycholoog het voor elkaar gekregen dat ik er mee gestopt ben.
Soms heb ik er nog wel moeite mee en ook daarna heb ik het nog wel eens gedaan, maar ik kon het niet meer zo erg als hoe ik het heb gedaan.
Volgens de psycholoog kwam het omdat ik mezelf helemaal was 'verloren' en door die manier mezelf weer 'terug' kon halen en alles beter kon relativeren.
Moeilijke momenten blijf je houden, maar je wordt sterker!
De littekens zijn echt niet iets waar je trots op kan zijn en op het moment dat je het doet weet je misschien niet beter, maar als ik weer bij kennis was, had ik onwijs veel spijt... Maar dan was het al te laat.
Jongens, even een tip... Doe het niet en zoek hulp!
eefkeniet aangemeld
donderdag 26 november 2009 @ 19:00antwoorden
ik doe nu al een jaar aan automutilatie. ben er totaal niet trots op maar wil gewoon niet dat anderen ook die fout maken.
ik wil er echt van af. heb al vanalles geprobeerd maar het lukt me niet. nu is het paar dagen minder dus ja toch al iets.
mensen die denken dat automutilatie of krassen of snijden of hoe je het ook noemt iets is voor imo's of gothics dat is zo dikke zever. vele mensen uit mijn klas weten dat ik het doe, ik praat er niet over met hen maar ja er zijn roddeltantes enzo. af en toe krijg je dan zo een steek als het gaat over mensen die imo of gothic zijn. dan zeggen ze 'vuile krassers, die gothics'
ze weten niet over wat ze spreken dus moeten ze hun mond houden!!

een tip: begin er niet aan!! het helpt je niet vooruit en je geraakt er amper van af
x