Het leed dat automutilatie heet
| Auteur | Het leed dat automutilatie heet |
| wouterniet aangemeld | dinsdag 13 januari 2009 @ 19:01antwoorden ik heb mijzelf wel eens geprobeert te snijden, maar doet zeer, maar geeft wel een kik. mar ik zeg maar zo: je kan beter emo schrijven dan emo snijden. |
| wouterniet aangemeld | dinsdag 13 januari 2009 @ 21:49antwoorden ik had van mijn vrindin gehoord dat zij zigzelf snee, en ik wou gewoon weten hoe het was... ik ben 13 en de 1e keer maakte ik geen diepe snee, maar ze werden steeds dieper. ik snij nu 1 of 2 maanden.. en ik probeer nu al te stoppen... ik heb in iedergeval nog nooit bloed gehad.maar op school vragen ze wel steets of ze m'n polsen mogen zien... dus ik snij hoger in m'n arm... |
| ikkeniet aangemeld | donderdag 22 januari 2009 @ 23:57antwoorden Ik snij mezelf al heel lang en ik probeer ook al heel lang te stoppe, maar tlukt gwn niet. |
| ikkeniet aangemeld | vrijdag 23 januari 2009 @ 00:04antwoorden kwou der ook nog ff bijzegge da ik nie emo of gothik of zo ben.
Want NIET ALLE EMOS SNIJDEN ZICH, MAAR OOK NIET ALLE MENSE DIE ZICH SNIJDE ZIJN EMO !!!! sory tmoest eruit |
| wouterniet aangemeld | zaterdag 24 januari 2009 @ 10:50antwoorden YES, ik ben gestopt, en ik ga ook niet weer beginnen... |
| iemandniet aangemeld | zaterdag 24 januari 2009 @ 15:47antwoorden ik snijd mezelf al 3 jaar... |
| wouterniet aangemeld | zaterdag 31 januari 2009 @ 14:48antwoorden oh, word het dan niet eens tijd om te stoppen?: |
| Simoneniet aangemeld | zondag 1 februari 2009 @ 00:59antwoorden Ik snij mezelf ook al 8 jaar sinds me 10e ben nu 18.Een paar mensen uit me klas weten het en me ouders ook helaas. |
| mc_t aangemeld | woensdag 4 februari 2009 @ 15:20antwoorden weetje, AM is echt moeilijk. Ik heb het drie jaar gedaan en doe het sinds een halfjaar niet meer. Maar omdat het zo verslavend is, heb ik nog steeds heel vaak de neiging om het wel te doen. Ik wou nog ff wat zeggen over dat aandacht trekken; volgens mij is het in veel gevallen een onbewuste vorm van aandacht trekken. Omdat het vaak ook een schreeuw om hulp is, van 'kijk dan, ik heb het moeilijk, ik heb iemand nodig'. Bovendien snijden niet alle gothics en emo's zichzelf; het is niet zo van die en die is emo/gothic, dus snijdt ie zich. Echt niet. En het komt zóveel voor, echt veel meer dan je zou denken.
|
| ikniet aangemeld | maandag 9 februari 2009 @ 21:02antwoorden het is gewoon meer iets van geestelijke pijn naar lichaamelijke pijn om te zetten
en ook als je een depressie hebt kun je het gaan doen. |
| wouterniet aangemeld | vrijdag 13 februari 2009 @ 12:39antwoorden jullie hebben helemaal gelijk... |
| Pieterniet aangemeld | maandag 16 februari 2009 @ 01:48antwoorden Voor de mensen die het wel gedaan hebben, maar waar het gelukt is er mee te stoppen: Hoe hebben jullie dit aangepakt, hoe zijn jullie ermee omgegaan en hebben jullie professionele hulp nodig gehad of zelf opgelost? |
| geen naamniet aangemeld | maandag 16 februari 2009 @ 15:47antwoorden ik snij me eigen nu al 6jaar ik weet waarom ik het doen.omdat ik me zelf haat. |
| ikniet aangemeld | maandag 16 februari 2009 @ 23:25antwoorden ik heb mezelf ook wel gesneden maar op de een of andere manier doe ik het niet meer.. ik bedoel kijk naar de plekken waar je je snijd.. daar word je niet vrolijk van, als je het gevoel krijg om te snijden doe dat dan met een rode pen of zo dat werk goed en dan moet je het gewoon langzaam minder doen en minder.. dan komt het we'l zo'n beetje goed (lukte bij mij) |
| melissaniet aangemeld | dinsdag 17 februari 2009 @ 19:40antwoorden Ik weet dat je jezelf wilt snijden,maar is dat wel de juiste oplossing!!!!! |
| Anoniemniet aangemeld | maandag 23 februari 2009 @ 23:30antwoorden Beste pieter, ik heb me ook gesnede, maar ik ben der mee kunne stoppen omdat ik iemand had waarmee ik kon Prate, ik heb haar beloofd destijds het niet meer te doemln omdat het haar gewoon zoveel pijn deed, het was heel erg moeilijk om er helemaal mee te stoppe, maar het is me uiteindelijk wel gelukt.. Ik denk dat je gewoon iemand nodig hebt waarmee je kan praten en die oprecht van je houdt, dan komt het langzamerhand wel allemaal goed |
| anoniempjeniet aangemeld | zaterdag 7 maart 2009 @ 08:54antwoorden jullie moeten er echt mee stoppen, ik ken iemand ide zich zef oook sneed, bijna elke dag wel een paar keer ze heeft het toen op den duur ook aan iemand verteld. niet om aandacht te trekken maar omdat ze zelf ook wist dat ze fout bezig was. sinsds dien helpt die gene haar heel goed & staat altyd wel voor haar klaar als het nogdig is |
| joosjeniet aangemeld | zondag 8 maart 2009 @ 22:19antwoorden ik doe het zelf al een lange tijd
en ik vind vanuit mezelf dat het een schreeuw om hulp is het is niet voor de aandacht want daar kan ik niet tegen ik wordt gek van mezelf als er teveel gebeurt op een dag ik heb veel dingen in mijn verleden meegemaakt en ik voel me opgelucht als ik even mijn angsten/verdriet/gevoeligheid kwijt kan op mijn armen en ik zou er heel graag van af willen maar het is een verslaving wat niet zomaar te verhelpen valt ik zit momenteel bij een maatschappelijk werker en een pscychiater. ook heb ik een tijdje hiervoor in een kliniek gezeten. hierin heb ik veel terapie gehad en heb ik met alles een beetje leren leven. ik zat in een kliniek omdat ik en bijna tegen anorexia aanzat maar ook omdat ik een zelfmoordpoging had gedaan. anorexia heb ik overwonnen automutilatie nog steeds niet het kan bij sommige om aandacht zijn maar ik de meeste gevallen is dit niet het geval liefs |
| wouterniet aangemeld | dinsdag 10 maart 2009 @ 20:36antwoorden (...) damn... k ben weer begonnen... en nu moeten we met school opeens gaan zwemmen iedere maandag... ik ben nu al 2 x expres mijn zwemspullen vergeten... ik laat eerst mijn wonden genezen, en dan, als het zwemmen is afgelopen... nou dan weet ik het ijgenlijk niet.... miss dat ik door ga... miss dak stop... tis gwn heel moeilijk...
het is net roken. t doet gwn iets in je lichaam waardoor je je anders gaat voelen...::: |
| joosjeniet aangemeld | donderdag 12 maart 2009 @ 23:18antwoorden vervelend he zwemmen? ik weet niet hoe erg het is maar kan een zweetbandje het ook verhelpen? horloge omlaten ( als die waterbestendig is). misschien als je het je gymleraar uitlegt dat hij je snapt. leraren zijn ook niet gek en zien ook wel dat er wat aan de hand is als je het al 2 keer vergeten bent. en ze kunnen je eventueel verder helpen
liefs joosje |
| Princesniet aangemeld | maandag 23 maart 2009 @ 20:18antwoorden ik heb het zelf ook een hele tijd gedaan.. en na een tijdje leek dat precies heel normaal voor mij.. eerst was het om mij af te reageren, maar al snel voelde ik er niets meer van, dus dan deed ik het meer en harder.. |
| --niet aangemeld | dinsdag 24 maart 2009 @ 07:17antwoorden Ik heb het ook gedaan, en ik ben gestopt omdat ik dat mijn toen-malige vriend had beloofd.
Nu doe ik het nog steeds. Niet omdat ik het hem heb beloofd, maar omdat ik gewoon beter weet. Ik verlang heel vaak naar dat gevoel dat je krijgt als je het doet. Dat gevoel dat even alles van je af valt. Maar die littekens? Ik gebruik nu bio-oil, dat schijnt te werken. Ik doe het niet meer, omdat ik er littekens van krijg, en omdat ik denk dat ik steeds verder zal gaan als ik weer begin. Wie weet waar het eindigt? |
| Anonymoussniet aangemeld | donderdag 2 april 2009 @ 19:03antwoorden Ik snij me nu ook.. Maar geen idee eigenlijk waarom.. Maar hoe vertel je zoiets aan iemand? Ik weet niet eens of ik er nu mee kan stoppen, ik weet ook nog niet of ik dat wil. Het gevoel zelf is fijn, maar nadehand de littekens ervan zien niet.. |
| anneniet aangemeld | dinsdag 7 april 2009 @ 21:50antwoorden ik heb zon drang om het te doen het gaat de laatste tijd toch niet goed en ik heb er ook helemaal geen zin meer in het leven is oneerlijk en die armen enzo zijn nu tog al zo verneukt als wat en als ik daar mee die andere gedagtens enzo weg krijg is het tog aleen maar goed |
| sienniet aangemeld | donderdag 9 april 2009 @ 14:06antwoorden ik heb ook een tijdje in mezelf gesneden maar ben met hulp en door mezelf er mee gestopt... al hoewel ik nog steeds gefacineerd ben door korstjes en litekens een wondje moet eraf want het zou een mooi litteken kunnen worden denk ik dan...
veel van deze verhalen kunne ook als een trigger werken dus kijk uit.... b.v iemand is een sigaretje aan het roken of heeft het over roken krijg ik zelf ook zin om te roken.. dus mensjes kijk uit dat je je zelf niet hellemaal mee het diepe intrekt soms ook iets niet lezen is niet goed maar ik verwond ja mezelf niet met opzet meer zeg maar... nu stoot ik me eigen en dan komt er een korstje en die haal ik er dan keer op keer af.. alles wat je doet daar kies je zelf voor... het leven heeft heel erg veel mooie kanten maar als je je eigen kut voelt zie je die meestal niet maar in ieder donker hoekje en gaatje zit een klein beetje licht en van een klein beetje licht kun je weer meer licht maken.. maar veder het leven is wat je er zelf van maakt...!!!!!! het leven is 1 groot feest je moet alleen wel zelf de slingers ophangen en bier halen. wi je een keertje praten of en goed gesprek mail me dan kornfreak_@hotmail.com |