Het leed dat automutilatie heet
| Auteur | Het leed dat automutilatie heet |
| lp_iz_coolniet aangemeld | zaterdag 29 september 2007 @ 14:24antwoorden k ben met bassie_adriaan eens....probeer het op te schrijven, t is zonde dat degene die je vertrouwde dit gedaan heeft... t klinkt heel gemeen van me, maar als je vrienden je zo laten vallen, noem je ze dan wel echte vrienden? k bedoel,,,,als ze je op zo'n moment laten vallen, terwijl je ze zo nodig bent,,,,dat is niet okey,,,,heel veel sterkte meisje |
| Eenzaam meisjeniet aangemeld | zondag 30 september 2007 @ 16:36antwoorden Beste Bassie_Adriaan,
Ik durf dat echt niet om naar die schoolpsycholoog te gaan! En neen ik denk niet dat dat mijn echte vrienden zijn. Ik ben mijn leven echt beu, maar durf geen zelfmoord te plegen; t zou laf zijn en hoe en waar moet ik dat dan wel doen? Bedankt allemaal voor jullie steun! Ip_iz_cool jij ook ze |
| lp_iz_coolniet aangemeld | maandag 1 oktober 2007 @ 15:22antwoorden hey eenzaam meisje...
ik begrijp precies hoe je je voelt, ik heb met hetzelfde probleem rondgelopen en durfde er niet over te praten, het vertellen aan m'n ouders dat ik mezelf sneed was al zo'n moeilijke stap, ze dreigde ermee me het huis uit te zetten, als ik het ooit weer zou flikken, gelukkig doe ik het op het moment niet, hoewel de neigingen er wel zijn....doordat ik erg gepest word klap ik dicht, en kan ik niet meer denken, laat staan controle over mezelf houden...t klinkt heel erg hard, maar denk niet meer aan zelfmoord....je komt er vanzelf overheen....denk zoveel mogelijk aan de mensen die wel van je houden, en er voor je zijn, ookal lijkt dat niet altijd zo.....niet flauw bedoelt, of als reclame maker, maar kijk eens op de site van een vriendin van me en mij....wij zitten in dezelfde situatie als jou....we zijn niet van speciale hulp ofzo, we zijn gewoon kinderen net als jij....maar onze site helpt kinderen als jij met woorden,,,,of luisteren,,,,www.freewebs.com/sos-universe ik hoop echt dat het goed met je komt... kusje lp_iz_cool |
| Lniet aangemeld | maandag 1 oktober 2007 @ 18:48antwoorden Ik heb ook vaak in mezelf gesneden.. vanwege dat mijn poes tommie dood ging en ik werd al geslagen me poes was mijn troost totdat ze werd ingeslapen me leven storte nog erger in.. werd vaak geslagen aangerand door me neef 5 jaar lang! niemand wist het.. tot nu ik was 9 toen hij het deed hij was 13 toen.. en vaak trok iedereen me broertje voor mog me vriendinnen enzo niet uitkiezen iedereen vonden me ouders slecht.. nou gaan ze scheiden.. en elke keer lopen ze om mij te zeiken en lopen te schreeuwen enzo.. me vader heeft nu nieuwe vriendin maar dat is kennis van ons die ik nu net ander half jaar ken.. me vader kent haar al heel lang maar ze hebben elkaar 7 jaar ofzo niet meer gezien.. dus ja.. en daar heeft ie nou mee.. maar hij geeft niet echt meer om mij en me broertje me vader.. hij geeft meer om die vriendin en de kinderen.. op school gaat alles fout.. en me moeder loopt over me vader te schelden enzo tegen mij.. maar het is toch ook mijn vader.. ik weet niet wat ik er mee moet maar ik ben vanplan om zelfmoord te plegen weet niet hoe.. maar ik ben weer bezig met roken snijden doe ik niet meer alhoewel ik het wel weer wil gaan doen want ik weet geen raad meer.. Ik wacht hier echt al zo lang tot de dood me komt halen of er op 1 op de andere dag wat ergs gebeurt waardoor ik er niet meer zijn zijn maarja het lukt niet toch gebeurt er niks met mij .. maar ik heb een nieuwe poes Chica en als die dood gaat spring ik echt voor de trein! |
| no seeniet aangemeld | maandag 1 oktober 2007 @ 19:41antwoorden beste iedereen
een leerkracht van mij heeft zelfmoord gepleegd, ik kende hem ook buiten school, ik ken zijn vrouw en kindjes. niemand heeft het ooit begrepen, en ik voel me elke dag schuldig dat ik nooit iets heb kunnen doen, dat ik het niet zag en dat ik niet heb kunnen helpen. daarna is een vriendin van mij opgenomen geweest met zelfmoordneigingen, ze vertelde er vaak over over hoe ze het zou doen en de voor-en de nadelen en ik wou een goede vriendin zijn en haar niet wegjagen. ik wou dat ze er met mij over kon praten. ik heb mensen die zelfmoord neigingen hebben altijd wel begrepen. waarom het gewoon te moeilijk kan zijn om verder te doen. op een gegeven moment was snijden niet meer genoeg ik was heel ongelukkig, ik begon gewicht te verliezenen begon ook aan zelfmoord te denken zelfs heel concreet. ik ben nu een maand gestopt met snijden na heel veel vruchteloze pogingen. de problemen en gevoelens zijn er nog steeds maar misschien is dat maar menselijk XXX (p.s. L ik werk in het dierenasiel als vrijwilliger en een dier verliezen is erg maar wees blij dat ze bij jou was en niet bij iemand die er toch niet om gaf, jij hebt Tommie waarschijnlijk een fantastisch leven gegeven) |
| Lalaniet aangemeld | dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:52antwoorden Hee eenzaam meisje,
Je bent niet de enige die het doet, ook ik doe het.. Wat jouw wiskunde lerares heeft gedaan is echt heel erg dom.. Maar ik denk dat ze gewoon niet wist hoe ze ermee om moeten gaan.. En vraag jezelf af, wil ik zulke vrienden wel hebben als ze je daarom laten vallen?.. Ik vind het onzin, ze zouden je juist meoten steunen!!.. In ieder geval, ik zit nu bij een psycholoog, en ik zou het je ook aanraden om een goede psycholoog op te zoeken(bij jeugdzorg ofzo..).. Als er nog iets is waarmee ik je misschien kan helpen of iets waar je advies over wil ofzo, ik weet neit of ik je at kan geven, maar ik wil je graag helpen dus vraag het even.. Als je wil geef ik je mn emailadres -- dan kunnen we emailen erover ofzo.. |
| Eenzaam meisjeniet aangemeld | donderdag 4 oktober 2007 @ 21:26antwoorden Hey Lala, ik wil graag met je erover praten! Dus je mag me je e-mail adres geven!
Ik weet dat het mijn vrienden niet echt zijn. Verder wil ik jullie ook nog melden dat ik het echt niet meer zie zitten om te leven en wil echt dood gaan, mijn pa en mijn broer kunne hun hande ni thuis houden ze neme me vast en hangen men armen vast en doen men benen open k heb bang en wil dit niet meer k durf niet nr een psycholoog te gaan! En mijn leerkr wiskunde haat mij echt k zou gwn terug wille babbele me haar ma da gaat nu ni omda ze haar mond ni kan houden xxx bedankt voor jullie steun! hvj |
| lp_iz_coolniet aangemeld | vrijdag 5 oktober 2007 @ 06:13antwoorden hey eenzaam meisje,,,
wat jouw vader en broer doen is niet goed!!!! ik ben ook mishandeld door mijn vader,,,maar dan anders,,,strijkijzer op m'n lichaam houden,,,,k snap dat je bang bent,,,,,lochiesh,,,,,heb je misschien een famililid,,,waarmee je het super kan vinden??? leg het eens bij hun neer,,,,,,k snap echt dat je dit niet meer wil,,,maar probeer vol te houden!!!!! xxxx hvj |
| kiekieniet aangemeld | vrijdag 5 oktober 2007 @ 21:41antwoorden hey eenzaam meisje
ik weet wat je doormaakt ik doe et ook al jare mezelf snijde en bij is mijn broer en mijn vder ni maar mijn neef en zijne vriend en die wone ni ver van mij en ze zitte zelfs bij mij in de klas ik wil echt een eind make aan mijn leve en ik weet ook al hoe maar mssn moe jij nog ni direct een eind make aan je leve je kunt mssn naar iemand gaan die je echt vertrouwt u moeder mssn of zo |
| Eenzaam meisjeniet aangemeld | zondag 7 oktober 2007 @ 00:22antwoorden Ik heb geen familie meer; iedereen heeft me verstoten omdat ik mezelf snij!
Kiekie; hoe ga jij een einde maken aan je leven? Ik wil dat ook zo graag! Ben ten einde raad. Help me alsjeblieft x |
| kevinniet aangemeld | zondag 7 oktober 2007 @ 17:21antwoorden he eenzaam meisje je moet miss toch proberen om het tegen je niet echte vriendinnen te zeggen ik weet dat dit moeilijk is maar als je dat doet kunnen ze niet doen alsof ze dit niet raakt ik weet zeker dat ze dan toch iets proberen te doen want wat ze met jou doen vindt niemand normaal
sterkte ermee gr kevin |
| Eenzaam meisjeniet aangemeld | zondag 7 oktober 2007 @ 18:55antwoorden Kevin, misschien heb je gelijk, maar ik wil echt dood gaan dan is iedereen van me af en hoef ik niet meer te leiden |
| anniet aangemeld | zondag 7 oktober 2007 @ 20:26antwoorden jeetje..ik schrik hier van.. hoe oud zijn jullie eigenlijk als ik vragen mag? een nichtje van mij heeft borderline en ik ging wat info opzoeken en zo ben ik hier terecht gekomen. maar bene rg geschrokken van de dingen die gzged worden.
Maar een ding meiden ook al lijkt het mischien dat je ouders of familie niks om je geven..ze doen het echt wel!! ouders helemaal want je bent tenslotte hun kind!! |
| sofietjeuhniet aangemeld | maandag 8 oktober 2007 @ 12:07antwoorden erg erg erg vind ik |
| Bassie_Adriaan aangemeld | maandag 8 oktober 2007 @ 13:48antwoorden Het is heel moeilijk voor je kan ik voorstellen als je geen familie hebt. Maar probeer in vrienden en vertrouwelingen de liefde te vinden en het vertrouwen om er over te praten.
De dood opzoeken dat heeft totaal geen nut. De dood is niet de oplossing, je laat een heleboel mensen verdrietig achter. Ik hoop dat jullie door dit artikel een beetje weten wat jullie kunnen doen. 'Ich habe es nicht gewusst' |
| Yvzniet aangemeld | woensdag 24 september 2008 @ 19:38antwoorden Ik weet wat jullie voelen |
| puckniet aangemeld | donderdag 9 oktober 2008 @ 17:47antwoorden vind dat plaatje met die wond niet kunnen. Kan heel triggerend zijn voor iemand die AM't zoals ik bijvoorbeeld...
Werkt hetzelfde als kilo's neerzetten met Anorexia.... |
| Buuze aangemeld | donderdag 9 oktober 2008 @ 18:32antwoorden Het plaatje, is een scene uit de film Gothica. In deze film, heeft ze dit haarzelf nÌet aangedaan, maar dit is haar toegebracht door een geest. We hebben dit plaatje gebruikt, omdat veel mensen de film kennen en derhalve weten dat het geen Ècht geautomutileerd plaatje is. Het is in ieder geval totaal niet onze bedoeling om mensen te triggeren zoals je het zelf zegt, op het moment dat we uit meerdere hoeken horen dat dit wel zo is, dan zullen we er natuurlijk wel even naar kijken! Bij deze in ieder geval mijn excuses richting jou, mochten we je hiermee een rot gevoel hebben gegeven. Make it count. |
| Rianneniet aangemeld | donderdag 9 oktober 2008 @ 21:40antwoorden Ik snijd zelf niet omdat ik daar simpelweg geen behoefte aan heb. Wel word het wel eens aan me gevraagd of ik dat doe want ik loop altijd in Gothickleding. Ik vind het irritant maar er zat een paar jaar geleden een meisje bij me in de klas met ongeveer dezelfde kledingstijl als ik en zij sneed zichzelf, midden in de klas, waar iedereen bij was. En maar bleeren dat ze depri was. Dan geloof ik het al meteen niet meer. Mensen die snijden verbergen het juist. Zo herken je de aandachttrekkers en de ''die hards''.
Voor de mensen die snijden: probeer echt te stoppen of hulp te zoeken. Denk na waarom je dit doet. Voor je het weet kom je er niet meer vanaf en zit je de rest van je leven met littekens. Probeer iemand in vertrouwen te nemen en blijf praten want dat lucht op. Zelfmoord lost niks op. Je ontloopt je problemen alleen maar en dat helpt niet en je doet mensen die van je houden zoveel pijn. Niet lullig bedoeld maar ik weet niet of ik alles hier moet geloven. Ik weet dat deze dingen echt gebeuren maar op internet vertrouw ik simpelweg niet meteen alles en iedereen. |
| ikkeniet aangemeld | donderdag 16 oktober 2008 @ 22:53antwoorden ik snij mezelf wel ik kan niet stoppen het is egt een verslaving geworden doe het nu al 3 jaar en het laatste jaar bijna iedere dag ik heb zelfs een mes op me kamer liggen ik kan er met niemand over praten ik snij niet alleen ik rook en druk af en toe ook me sigareten om me arm uit. aan mij word ook weleens gevraagt of ik snij want ik loop er als een emo bij en bij mij is het op school zo emo kleding dan snijdt ze zich vast ook het doet pijn als iemand daqt aan je vraagt maar ik wil niet dat andere ook gaan snijden of om stoer te doen het is egt niet goed ik ben nu zelf aan het proberen om te stoppen maar het gaat nog niet als te best |
| marleenniet aangemeld | zondag 19 oktober 2008 @ 15:16antwoorden stoppen kun je net ineens.
het duurt lang heel erg lang, maar er is een een tunnel licht die je helpt. volg de goede weg. je kunt niet in eens stoppen het gaat met avallen en opstaan. miss moet je hulp zoekn bij een psygiater? succes |
| Rianneniet aangemeld | donderdag 6 november 2008 @ 17:29antwoorden een psychiater lijkt me niet erg gezellig maar hulp zoeken is idd een goed idee want zo te zien lukt het je niet in je eentje om van je snij-verslaving af te komen |
| Jeroenniet aangemeld | dinsdag 2 december 2008 @ 17:50antwoorden Ik snij mezelf van men 12e(ben nu 14) heb het sinds de somervakantie niet meer gedaan, maar me leven begint steeds erger te worden... tis moeilijk, vooral omdat me hele klas er de heletijd grapjes over maakt, kweet nie hoe dit gerucht is gekomen, maar iedereen ljkt te weten dat ik mezelf snij, en iedereen maakt er grapjes over... ik kan er ook nix van zeggen, want dan denken ze dat ik mezelf EGT snij... |
| klaartjeniet aangemeld | vrijdag 12 december 2008 @ 18:31antwoorden aan Rianne: ik wil even de tegenstelling in je reactie aankaarten. enerzijds zeg je: 'Mensen die snijden verbergen het juist. Zo herken je de aandachttrekkers en de ''die hards''.'
anderzijds:'Probeer iemand in vertrouwen te nemen en blijf praten' Ik vermoed dat je bedoelt dat het overdreven is om te snijden in het 'openbaar' Maar door (een bepaald soort) mensen die snijden als 'aandachttrekkers' te bestempelen, veroordeel je in de gedachten van alle andere 'snijders' ook hÈn. Zij kunnen niet praten uit angst dat ze als 'aandachtstrekkers' gelabeld zullen worden, niet serieus genomen zullen worden... Ik gok dat je zelf ook wel weet dat het soms erg moeilijk is om over iets te praten, maak het mensen die praten via hun pijn niet moeilijker. xxx klaartje |
| jeanineniet aangemeld | vrijdag 26 december 2008 @ 19:40antwoorden ik snij sinds 1 januari 2008 naar ongeveer 6 maanden ik een vriendin erachtergekomen heeft het doorverteld aan heel de klas(45 kinderen) en ik werd nog erger gepest .en toen moest ik verplicht naar een psygoloog en daarna ging het beter deed het nog zelden maar men leve gaat weer kutter. |