Het leed dat automutilatie heet
| Auteur | Het leed dat automutilatie heet |
| no seeniet aangemeld | maandag 11 juni 2007 @ 20:28antwoorden ik ben na drie jaar terug hervallen en als je wil stoppen kan de angst voor het hervallen je zeker tegenhouden. als het terugkomt is het weer een tegenslag, weeral was je niet goed genoeg. niet sterk genoeg. ik ben drie weken geleden terug gestopt en na drie dagen was ik al terug hervallen. maar ik probeer te vechten, ik heb steun en wie weet? |
| lp-iz-coolniet aangemeld | dinsdag 12 juni 2007 @ 15:17antwoorden ik heb ook steun...na lang twijfelen heb ik het aan hem verteld, en hij wil me helpen...de angst om terug te vallen is idd groot...1 week geleden nu dat ik het heb gedaan...k heb er moeite mee om het niet te doen. |
| no seeniet aangemeld | dinsdag 12 juni 2007 @ 15:26antwoorden Ip-iz-cool
dapper dat je het vertelt hebt en tof dat je probeert te stoppen die stap zetten is al heel veel, het willen stoppen. |
| Marijeniet aangemeld | vrijdag 15 juni 2007 @ 17:48antwoorden Ik vind het een goed artikel.
Heb er zelf ook aangedaan. En het stoppen is moeilijk. Vind dat dit in veel populaire bladen zou moeten staan. Veel mensen hebben er onbegrip voor. En dat is jammer, want het is een ernstig probleem. |
| michelleniet aangemeld | vrijdag 15 juni 2007 @ 22:41antwoorden Ik heb het zelf ook gedaan ( het is uit de hand gelopen tot een zelfmoordpoging.. en ik ben pas 12)maar ben nu gestopt...Definitief...kdenk er nog wel aan om het te doen ...maar iets houd me tegen...waardoor ik het tog maar niet doe...
voor iederee die zichzelf snijd: Probeer erachter te komen waarom je het doet.. en denk aan de mensen die om je geven en hoe erg se het souden vinden Xxx Mimi |
| michelleniet aangemeld | vrijdag 15 juni 2007 @ 22:48antwoorden Ik stop eigenlijk niet voor mezelf....maar voor iemand anders....maar wat heeft het voor nut als je het niet eens voor jeself doet??....ik ben er nu gewend aan en ik wil ook wel stoppen...maar eigenlijk ook weer niet Xxx Mimi |
| lp-iz-coolniet aangemeld | dinsdag 19 juni 2007 @ 16:04antwoorden michelle, als je het voor iemand doet, zoals ik, ga je het automatisch uiteindelijk ook voor jezelf doen, omdat je eigenlijk geen littekens meer wilt...no see...bedankt... |
| lalalaniet aangemeld | donderdag 21 juni 2007 @ 20:56antwoorden Ik deed het eerst een poos niet meer omdat mijn vriend het niet wilde, toen hij met een ander meisje kreeg ben ik zo weer begonnen, het kon me niks meer schelen.. je bent dan wel in eens gestopt en als je het niet meer wilt is het makkelijker vol te houden! |
| lp-iz-coolniet aangemeld | donderdag 21 juni 2007 @ 21:01antwoorden ik ben een vriend kwijt geraakt, en ben nu erg bang dat ik wer ga beginnen....even niks voelen, niks denken....maar k wil het tegenhouden |
| no seeniet aangemeld | zaterdag 23 juni 2007 @ 11:52antwoorden hou vol, wees sterk. ook al is het nu zo moeilijk |
| lp-iz-coolniet aangemeld | zondag 24 juni 2007 @ 11:42antwoorden k heb het gedaan....1 snee,,,,,k kon me niet meer inhopuden....k denk nu wel van shit....weer proberen het niet te doen....k wil er voor vechten!!!!!!!! |
| no seeniet aangemeld | zondag 24 juni 2007 @ 11:46antwoorden doe dat dan vecht er voor, maar ja ik heb ook 1 keer proberen te stoppen. en na het terug beginnen voelde ik me zo zielig omdat ik niet sterk genoeg was. ik wil eerst weten waar ik voor vecht. |
| michelleniet aangemeld | zondag 24 juni 2007 @ 16:41antwoorden degene waar ik het voor boeid me niet meer hij heeft zo gekwetst ik zat bijna te janken
maar ik ga niet door met snijden xxx michelle |
| anoniempjeniet aangemeld | maandag 25 juni 2007 @ 22:20antwoorden ik vind het wel moedig hoe jullie er allemaal zo over praten.
ik vind het al een probleem om het met m'n pshygiater te bespreken. ik doe het ook maar niet zo vaak als vroeger ik kan er niet mee stoppen tot dat een bepaald probleem wat ik met mezelf heb weg is. toen ik een vriend had vorig jaar was ik er 1 jaar mee gestopt omdat hij mij zo gelukkig maakte dat ik het verdriet niet meer zag. en vorig jaar zomer was het uitgegaan. ja driemaal raden ik heb altijd een glimlach op m'n gezicht zodat niemand iets aan me kan merken. een vriendin van mij vroeg me een keer of mijn glimlach nou echt was of dat ik daar al me tranen achter verstop, ik gaf haar geen antwoord. ik vind het heel goed van iedereen dat jullie gestopt zijn heb daar respect voor ik zou het nooit kunnen het is een bepaald gevoel dat je op het moment krijgt alsof je iets nodig hebt om je te kalmeren en je moet het op dat moment hebben, heel raar eigenlijk. |
| Liesniet aangemeld | maandag 25 juni 2007 @ 22:59antwoorden Ik automutileer van m'n 10-11 jaar en ben nu 16. Dit vanwege m'n harde jeugd. Ik kon geen andere manier vinden om emoties uit te drukken, daarom reageerde ik me af op m'n eigen lichaam. Ik heb nu 3 maanden niet meer geautomutileerd en ben best trots op mezelf. Hoewel de weg naar een hervalling nooit ver weg is. |
| michelleniet aangemeld | dinsdag 26 juni 2007 @ 11:05antwoorden Heey allemaal
het gaat nu niet zo goed, ik ben weer begonnen door die jongen het heeft tog geen nut meer om te stoppen hij geeft nix meer om me... snik... XxX mimi |
| no seeniet aangemeld | dinsdag 26 juni 2007 @ 14:20antwoorden doe het niet voor andere doe het voor jezelf. Als je het voor andere doet en ze vallen weg, dan zit je in de puree. bij mij ging het ook veel slechter toen een leerkracht vorig jaar zelfmoord pleegde. maar dat was niet in vergelijking met hoe ik me nu voel. |
| michelleniet aangemeld | dinsdag 26 juni 2007 @ 15:02antwoorden ik zal proberen te stoppen....
gaat me wel lukken XxX mimi |
| michelleniet aangemeld | dinsdag 26 juni 2007 @ 20:12antwoorden
de meeste emo's doen het tog ....niet de gothic's....maar wat doet het er toe ... de meisjes van turnen net keken allemaal naar mijn sneden.....egt irritant xxx mimi |
| no seeniet aangemeld | woensdag 27 juni 2007 @ 00:26antwoorden ik had laatst lo en niemand merkte zelfs maar iets. ze zien het gewoon niet en als ze iets zien dan willen ze het niet zien. |
| Emielniet aangemeld | vrijdag 29 juni 2007 @ 16:21antwoorden ik snij ook vrij diep waardoor ik al een keer ben opgenomen en docter klinieken vaak bezoek maar het boeit me geen ene flikker... ik help er mezelf niet eens mee als ik het niet doe ik doe er anderen geen verdriet mee want ik heb verder tog niemand..... ik hoop dat ik een keer doodbloed in me slaap |
| Doown aangemeld | zondag 1 juli 2007 @ 20:35antwoorden Ik ben geen gothic en ik snijd. Ik snijd omdat ik nergens anders mn verdriet in kwijt kan. het is geen vraag om aandacht. Dus, even voor de duidelijkheid, je hebt dus wel mensen die het doen omdat ze aandacht willen rukken. Maar je hebt ook mensen die het doen om verschillende, erge redenen. |
| Doown aangemeld | zondag 1 juli 2007 @ 20:44antwoorden Mimi, snijden heeft helemaal niets met emo's te maken. ¨¨ wat je nu doet is precies het zelfde als de meeste doen bij goth's, Zeggen dat ze snijden terwijl maar een paar van de 100000000 mensen het bijv. doen. |
| ik maarniet aangemeld | dinsdag 3 juli 2007 @ 18:55antwoorden het heeft egt helemaal niets temaken met goth's of emo's veel van hun doen het gwn omdat ze denken dat het zo hoort en dat is best zielig ik heb het ook een jaar gedaan ofzo en ben nu al een paar maanden gestoptmaar opzich niet egt gestopt soms doe ik het nog maar ik zeg tege mezelf dat ik het niet meer doe maar mijn grottste probleem was dt iedereen het altijd zag en zeiden dat ik moest stoppen dat is ook mijn rede dat ik stopte doordat teveel mensen het wisten, wat doen jullie eraan als mensen het zien of om het te verstoppen?? |
| lp_iz_coolniet aangemeld | vrijdag 6 juli 2007 @ 09:40antwoorden k verzin lul smoezen....k heb het volgehouden tot het nu al 1 maand niet meer te doen....k denk dat het voor mij nu makkelijker word om te stoppen...k heb afleidmanieren gevonden....een stuk lopen als het je teveel word, fietsen, of dansen...t maakt niet uit of je dat wel of niet kan....en of je emo of gothic bent heeft er ook niks mee te maken....ik heb sinds kort ook een vriendje,,,dus ik vlieg |