Wist je dat... de aap boven tafel komt en de waarheid uit de mouw!

Wicca, hekserij in de 21e eeuw?

AuteurWicca, hekserij in de 21e eeuw?
BeginnerWiccaniet aangemeld
donderdag 4 september 2008 @ 18:51antwoorden
hoi iedereen,
ik ben eigenlijk nog maar net begonnen.
ik ben opzoek naar andere jongeren
ongeveer 14 - 16 jaar oud.
in de omgevind Arnhem Zevenaar Duiven Westervoort.
ben zelf een meisje

Doei iedereen x
***)O(*** Blessed Be ***)O(***
Shawnniet aangemeld
maandag 13 oktober 2008 @ 23:58antwoorden

Roelof schreef op 6 juni 2007 @ 02:33
mensen jullie zijn allemaal verblind .
wicca gaat over hekserij en wat gaat er gebeuren naa de dood ..?
mensen jullie halen allemaal het paradijs zoo niet iedereen gaat weten over JEHOVAH de enige god en wat over satanisten
wat is daar nou goed aan satan is de bron van het kwaad
hij moet je aartsvijand zijn of worden jezus christus is jullie verlossre door jezus christus kunnen jullie leven naa de dood in een paradijs
de zach moedige die zulle de aarde bezitten de ongelovige zullen dood gaan en niet naar de HEL gaan dat bestaat niet mensen jullie zijn allemaal verblind iedereen gaat weten over JEHOVAH GOD de enige ware god als iedereen het geweten heeft dan is het einde van de wereld er daarom waarschuwing ik jullie als jullie over jehovah gaan horen luister aandachtig want dat zal je redden

Ik ben zelf pas gaan lezen op wikipedia en andere sites over de wicca, omdat ik pas geleden een ketting met het Pentagram heb gekregen. Eerlijk gezegd spreekt deze religie me meer aan dan heel het Christendom en zelfs de griekse mythologie.

Mijn vader is gereformeerd, mijn moeder hervormd. Ik heb mijn portie wel gehad en kan je een ding vertellen. Ik ben gestopt met geloven in het chirstendom NADAT ik de bijbel heb gelezen. En dan heb ik het niet over de kinderbijbel. Wat heeft dit geloof de mensheid door de eeuwen heen gebracht ? Niets meer dan oorlog... en dat geld voor meerdere religieen.

De bijbel het woord van god ? Maar geschreven op perkament in inkt met een ganzenveer door meerdere mensen handen. Niet echt goddelijk. Wat voor jou het heilige boek is is voor velen niet meer dan een sprookje. Maar begrijp het niet verkeerd. Heb respect voor een ieders geloof, zoals ikzelf het jouwe respecteer, ook al komt dit nogal bot over

Mensen jullie zijn allemaal verblind ? Wie is er nou verblind... niemand die het kan navertellen dat hij/zij in het ''paradijs'' is geweest omdat hij/zij een bepaalde levenstyle volgende.. volgens de bijbel. Jij geloofd dus het is zo ? Ja het is zo, maar wel voor jou en de anderen die hetzelfde geloven. Maar iemand die anders geloofd, is niet blind, of een satanist.

En zodra iemand mij aan de deur wilt vertellen over Jehovah... dan groet ik hem beleefd en gaat de deur dicht.

de Wicca kent 3 regels.

1.Doe wat je wilt mits je niets of niemand schaadt
2. Dat wat je doet komt drie keer tot je terug ( De wet van Drie )
3. Het goede dat je doet zal je vreugde en geluk brengen.

1. Zegt niet meer dan dat je moet leven zoals het leven komt. Wees vrij maar doe niets en niemand pijn ( kwaad ) Beleef het leven en wees gelukkig, maar doe niemand kwaad.

Wil je dit fout noemen ?

2. De wet van 3. Alles heeft een oorzaak en een gevolg. Het gevolg zal 3x zo ge-aard zijn als de oorzak. Dit kan goed zijn, dit kan kwaad zijn. Maar alles wat kwaad is, is schadelijk voor andere, en in strijd met de 1e regel. Alles wat je doet, waarmee je mensen niet schaadt is goed.

Met schaden wordt niet alleen fysiek geweld bedoelt, of verdriet. Mensen zijn heel makkelijk geestelijk te martelen met woorden. Kies woorden zorgvuldig... voor 1 vriendelijk woord, kun je er 3 terug krijgen.

Is dit fout ?

3. Het goede wat je doet zal vreugde en geluk brengen. Zeg nou zelf hoe goed voel je je als je iemand helpt die hulp nodig heeft, je dankt voor je hulp met een glimlach.

Is dit fout ?

Volgens mij komt het idee hier achter overheen met de 10 geboden uit de bijbel, behalve dan dat je volgens de bijbel niet echt ''vrij'' moet zijn maar volgens zijn regels moet leven. Beetje kortzichtig, en op mijn beurt zeg ik dan dat ik liever gewoon vredig dood, nadat ik kan zeggen dat ik het leven geleefd heb zoals het kwam en heen ga als gelukkig, dan dat ik zeg ik heb geleefd volgens de bijbel ''' zoals het hoort ''' en ik ga naar het paradijs.

In al het goede schuilt kwaad net als dat in al het door de mensen beschouwde kwaad iets goeds zit. Over goed en kwaad valt veel te twisten. Doe je kwaad als je een man dood met het mes wat hij 10 seconden daarvoor op je keel hield ? Of vecht je dan voor je eigen bestaan. Nou volgens de wet is dat doodslag en beland je gewoon in de cel. Maar zoals ik zeg. Over goed en kwaad valt veel te twisten. Het is niet goed om mensen te overtuigen van jou geloof. Je kan je kennis en je geloof wel delen met diegene die het wilt.

Daarmee wil ik als laatste zeggen.. Jehova getuige... dwing jou geloof niet op aan anderen die het niet willen. Schaam je.. je schaad daar mensen geestelijk mee net als dat ze jouw geest schaden als ze geirriteerd de deur dicht gooien. Hoe vervelend is dat ? De wet van Drie.. kwaad ontmoet kwaad..

Hekserij, gebruik maken van de natuur... genees mensen met kruiden waar jij kennis van hebt en je bent een heks... een goede wellicht maar het christendom noemt dit kwaad ... Men bepaald over zijn of haar eigen lot.. dit heeft ook te maken met de wet van drie... alles wat je doet en beleefd in je leven hoelang het ook mag duren heeft invloed op de toekomst en dus je lot...

Alsjeblieft... mijn visie..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Liever het wicca dan het christendom voor mij.. maar eigenlijk weet ik er vrij weinig vanaf en zou het leuk vinden om in contact te komen met mensen die hier meer over weten en misschien wel zelf rituelen uitvoeren waar ik over gelezen heb.

Waarzeggen is een vreemd iets.. ik kan toekomst vaak zien in dromen... deze vergeet ik en op het moment dat de tijd daar is beleef ik het... en dan weet ik wat er gaat gebeuren... ik weet hoe mensen reageren... soms kan ik zelfs letterlijk zeggen wat mensen zeggen voordat ze het zeggen. Het gaat dan over simpele dingen... bijvoorbeeld... gesprekken... natuurlijk heeft het vaak te maken met mensen uit de buurt, waar ik veel mee omga, maar ook mensen die ik niet ken... die ik nog nooit gezien heb en die me ook niet bekend voorkomen. Dit kan niet alleen door mensenkennis komen... en ja dat heb ik veel... het kan niet komen door gebeurtenissen die eerder gebeurd zijn ( Deja Vu ) maar 1 ding is zeker... zelfs een Christen kan dit hebben in de vorm van een Deja Vu of misschien wel gecompliceerder. Valt ook onder hekserij he

maar goed ik ga hier denk ik maar registreren
Shawnniet aangemeld
dinsdag 14 oktober 2008 @ 00:11antwoorden

nick schreef op 20 oktober 2007 @ 17:10
dat is wel zo ja,maar ik heb het ook niet over satanisme gehad duss.
ben je zelf een Wicca?
Wiccas roepen ook geesten op,en ja,e doen ook nog heel veel andere dingen,maar het is niet allemaal hekserij

De wachters van het Noorden, Zuiden, Oosten en Westen.

De elementen van Water, Vuur, Aarde en Lucht.

De God en Godin ?

Beste jongen, mensen zijn goed EN kwaadaardig omdat ze de gift van de natuur hebben gehad te kunnen denken. Daar bedoel ik mee, verder te kunnen denken dan alleen aan overleven, eten, drinken, slapen etc. Het handige van mens zijnde is dat we handen met duimen hebben. Waarmee de beschaving is opgebouwd die nu bestaat.

Zelfmoord plegen doe je als je levensmoe bent, een probleem hebt en geen uitweg ziet, uit schaamte, uit onmacht misschien ... maar Zelfmoord is in strijd met de natuur... Het doel van het leven is simpel... overleven... indien je denkt dat je bezeten bent door een kwaadaardige geest, heb je niet meer dan het kwaad gevonden wat in jezelf schuilt. Als je hierdoor rare dingen... kwaadaardige dingen gaat doen ALS Wiccan zijnde ? dan ben je volgens de richtlijnen geen echte. Indien je het kwaad in jezelf gevonden hebt... verzet je niet maar leer het kennen.. denk logisch na maar denk niet alleen aan jezelf... egoisme is menselijk.. Zelfmoord is kwaadaardig niet omdat je jezelf iets aandoet maar omdat je anderen schaadt.. niet fysiek maar geestelijk...

Lees dit stukje even door
-------------------------------------------------------------------------------------------
Fluffbunny
Misschien wel de meest bekende kritiek op wiccans is het verschijnen van de term fluffbunny. Deze term is ontstaan nadat wicca, mede dankzij films zoals The Craft en de televisieseries Charmed en Buffy the Vampire Slayer, populair werd onder jongeren. Hierbij onderscheidde men vaak twee groepen: -niet-serieuze wicca-adepten die deze religie met name gebruikten om indruk te maken op hun klasgenoten en om zich af te zetten tegen ouders en leraren. -serieuze geÔnteresseerden die zich na het zien van deze series en films begonnen te verdiepen in de hekserij en Wicca. De eerste groep omvat de lieflijke fluffbunny's, de tweede groep de serieuze leerlingen.
De term fluffbunny wordt binnen de wicca vooral gebruikt om jonge meisjes aan te duiden, die wicca zien als een lieve vrouwelijke religie waarin nooit kwaad gebeurt. Zij zetten wicca vooral af tegen de hun bekende christelijke kerk. Voornamelijk verwijt men de fluffbunny's dat zij te weinig aandacht hebben voor de donkere kanten van wicca: de polariteit tussen goed en kwaad -en vooral de serieuze analyse van 'goed' en 'kwaad'- wordt op deze manier verstoord.
Shawnniet aangemeld
dinsdag 14 oktober 2008 @ 00:17antwoorden
Ik kwam op dit forum via google ook.. maar het is de jongerenraad van borsele forum xD hoe goed is dat eigenlijk

Ikzelf kom uit Heinkenszand
17 jaar
voor de mensen die niet weten wat mijn naam in het nederlands betekent ( ja die zijn er ) het betekent Jan xD haha... mannelijk dus
eigenlijk helemaal niks wat religie aangaat... wat vrienden/bekenden betreft... uit iedere taart wel een punt

Ik ben beetje ingegaan op een aantal posts achter elkaar door het laatste wat ik ''de meeste '' christenen wil meegeven is.. dat respect niet bij jezelf moet ophouden maar ook aan anderen moet worden gegeven.. geven is beter dan nemen, net zoals de Wicca jou respecteerd zou jij de Wicca moeten respecteren..

Nogmaals.. De Wet van Drie

ow ik wou nog even wat mededelen xD

Mijn ketting met het Pentagram... de ster van de elementen zeg maar... had ik voor een lange tijd in een doosje op mijn nachtkastje liggen en heb er een paar maanden niet naar om gekeken.. toen ik het vorige week omdeed wist ik niet eens wat het betekende en waar het voor diende en bijhoorde... maar toen ik het omdeed... voelde ik zo'n geweldige rust neerdalen op mezelf.. het voelde goed... ook in verband met nogal nare gebeurtenissen van de afgelopen weken daarvoor..

Dit wicca teken brengt mij rust op een of andere manier.. toen ben ik er pas echt over gaan lezen... vrienden noemde het een davidsster... heb ze dan ook haarfijn over het pentagram verteld...

nu is het bedtijd, sesamstraat is allang geweest
hoiniet aangemeld
dinsdag 18 november 2008 @ 14:44antwoorden
tegek
joyniet aangemeld
dinsdag 18 november 2008 @ 14:44antwoorden
vind ik ook
Morganniet aangemeld
dinsdag 9 december 2008 @ 19:34antwoorden
Merry Meet, Hallo allemaal,
Ik wilde even reageren op sommigen van jullie.
eerst zal ik mezelf even voorstellen:
Ik ben Morgan Maera, half moslim half christelijk opgevoed(ik ken de bijbel van voor naar achter en binnenstebuiten).
Ik ben een HEKS zoals jullie het zo angstvallig noemen.
Wicca heeft NIETS maar dan ook NIETS met satan of de duivel of wat dan ook te maken. Het is een levenswijze, geen geloof. Het heeft dus ook niets met god of allah te maken. Wij (wicca's/wiccans) houden van hetgene dat god/allah heeft geschapen, zijn er trots op en willen het graag zo houden. Onze levensstijl is meer een natuurlijke levensstijl omdat wij de natuur aanbidden. Onze god en godin zijn er niet om ons te vertellen wat we moeten doen, maar om ons raad te geven. Wij worden geacht zelf wijs genoeg te zijn om te weten hoe we met de natuur en het leven om moeten gaan.

Dus het hele verhaal over niet naar het paradijs gaan en satan, is dus gebaseerd op een hoop poep.

Zo, dat had ik er even over te zeggen. Ik heb respect voor iedereen die hier post, dus mijn excuses als je je beledigd voelt, maar ik heb het even neergezet zoals het in me opkwam.

Mochten er nog vragen zijn, of zijn er mensen bij die nog iets meer over wicca willen weten, kom dan ook eens op mijn website kijken!

Blessed Be, groetjes,
Morgan

http://morganmaera.webklik.nl
Gwennieniet aangemeld
woensdag 25 februari 2009 @ 18:00antwoorden
ik hou van wicca al heel lang.
ik vind dat wicca een kans moet krijgen en dat jongeren kunnen zien wat het is want het is zo mooi!
Shannonniet aangemeld
maandag 16 maart 2009 @ 18:56antwoorden
Hey! Om even de reacties van hiervoor bij te vullen: bij wicca is het zo dat de mens zich gelijk acht aan de dieren iets wat bij het christendom niet het geval is.
Bij het christendom geloven ze dat de mens over de dieren mag regeren
The Red beastniet aangemeld
dinsdag 5 mei 2009 @ 11:46antwoorden
ik moest eigenlijk wel lachen toen ik de eerste pagina las. wat een kansloze reacties. er was er één die zei dat god en satan niet verzonnen kon worden.
nou moet je ff kijken naar alle andere cultuuren, die hebben zelf ook leuke dingen weten te verzinnen qua religie.
en stel dat er iets/iemand/almagtig wezen is als jehova. dan kan hij nooit zoiets bedoeld hebben als het opdringen van een geloof. dit is toch geen spaanse inquisitie.

en de wicca en hekserij van tegenwoordig is slechts een verbastering van wat het ooit was (of wat het moest voorstellen). er is over-comercie in deze sector, maar dit word ontkend door de meeste omdat ze verwachten dat dit alles dusdanig alternatief is dat dit niet voorkomt. maar de waarheid is anders. tevens is wicca geen religie maar een manier van leven en de perceptie op het leven. maar niet oficeel erkent als geloof.

de gene die hier over op wil reageeren moet weten dat:
- ja, ik ken de bijbel(en niet via een buurman) ik heb hem vaak genoeg doorgenomen en menig discusie over aangegaan.
- ja, ik heb me ook behoorlijk verdiept in de wicca gerne en de subcultuur die er bij behoord.

groet aan allen
jan van banniet aangemeld
maandag 15 juni 2009 @ 20:29antwoorden
wi ekan me vertellen wat er gebeurt met een wiccan na de dood aub ik heb het heel hard nodig k heb een spreekbeurt over
leneniet aangemeld
zaterdag 22 augustus 2009 @ 20:41antwoorden
Ik heb een week geleden voor het eerst een boek gelezen over wicca en ben meteen geintereseert !
Ik heb nooit een leefstijl gekozen en ik weet nu dat wicca bij me past
en over dat gedoe met mensen die wicca een stelletje satans vinden moeten eerst naar zichzelf kijken en dan pas naar ons !
Sorry als u zich beledigt voelt het is en het blijft zo hoe ik hier over denk.
groetjes Lene
FAniet aangemeld
donderdag 5 november 2009 @ 13:34antwoorden
meer info over Wicca:

www.wicca-is-een-religie.nl
Lotteniet aangemeld
zondag 10 januari 2010 @ 14:07antwoorden
Ik doe nu 2 maanden aan wicca en ik vind het super top! Ik vind het raar dat zo weinig mensen het kennen
Shawnniet aangemeld
zaterdag 20 februari 2010 @ 23:28antwoorden
Satanisme is niet kwaadaardig.. Satantisten zoeken meer het goddelijke in zichzelf..

paar links voor jullie naar interessante sites..

http://www.circewicca.nl/welcome.html
http://www.samhain.dds.nl/

soort van contact site
http://members.multimania.nl/allisonnoita/newpage32.html

Ik zoek contacten in vooral Zeeland met interesse in de wicca, en andere mythologie.

mail me : shawn_c@live.nl
of msn: shawn142212@hotmail.com
Shawnniet aangemeld
zaterdag 20 februari 2010 @ 23:36antwoorden

The Red beast schreef op 5 mei 2009 @ 11:46
ik moest eigenlijk wel lachen toen ik de eerste pagina las. wat een kansloze reacties. er was er één die zei dat god en satan niet verzonnen kon worden.
nou moet je ff kijken naar alle andere cultuuren, die hebben zelf ook leuke dingen weten te verzinnen qua religie.
en stel dat er iets/iemand/almagtig wezen is als jehova. dan kan hij nooit zoiets bedoeld hebben als het opdringen van een geloof. dit is toch geen spaanse inquisitie.

en de wicca en hekserij van tegenwoordig is slechts een verbastering van wat het ooit was (of wat het moest voorstellen). er is over-comercie in deze sector, maar dit word ontkend door de meeste omdat ze verwachten dat dit alles dusdanig alternatief is dat dit niet voorkomt. maar de waarheid is anders. tevens is wicca geen religie maar een manier van leven en de perceptie op het leven. maar niet oficeel erkent als geloof.

de gene die hier over op wil reageeren moet weten dat:
- ja, ik ken de bijbel(en niet via een buurman) ik heb hem vaak genoeg doorgenomen en menig discusie over aangegaan.
- ja, ik heb me ook behoorlijk verdiept in de wicca gerne en de subcultuur die er bij behoord.

groet aan allen

Iedere religie is een manier van leven, en iedere manier van leven is een religie. Althans dat is wat mijn gereformeerde vader mij vertelde in een ver verleden.

Aldan nog ben ik het best wel met je eens. De meeste wiccan sites gaan over het kopen en bestellen van producten die je ( wordt beweerd ) nodig hebt voor rituelen.
The Red beastniet aangemeld
zondag 28 februari 2010 @ 22:43antwoorden

Shawn schreef op 20 februari 2010 @ 23:36

Iedere religie is een manier van leven, en iedere manier van leven is een religie. Althans dat is wat mijn gereformeerde vader mij vertelde in een ver verleden.

Aldan nog ben ik het best wel met je eens. De meeste wiccan sites gaan over het kopen en bestellen van producten die je ( wordt beweerd ) nodig hebt voor rituelen.

Hallo Shawn,
Je hebt een behoorlijk progresieve vader, iets wat (vanuit persoonlijke ervaring) niet altijd gaat bij gerefomeerde vaders.

Het klopt dat wiccan site's de comercie in een geloof hebben weten te vormen. Voor deze reactie ben ik weer aan het surfen op de digitale net. Daar merkte ik dat er steeds meer site's komen gemaakt door jonge meisjes, of naïve dames zijn opgezet. De ritueelen en dergelijke die er opstaan zijn zo zoetsappig dat het glazuur van me tanden barsten.

Wel vind ik dat er kracht zit in herhaling. Maar dat staat buiten geloof, ondanks dat ik het in verschillende vormen in elk geloof voorkomt.
missmulderniet aangemeld
zaterdag 13 maart 2010 @ 11:24antwoorden
hoi ik ben een wicca en waar ik woon ben ik de enige ik heb wel vrienden maar die begrijpen mij niet ik zoek een paar vrienden die mij begrijpen je kan me vinden via hyves mijn naam sarissa mulder mijn leeftijd id 14
en het zou nog handiger zijn als je in winschoten woont maakt niet uit of je een jongen of meisje bent ik zelf ben een meisje
alfast bedankt
XxmissmulderxX
Avalonniet aangemeld
woensdag 8 september 2010 @ 19:32antwoorden
Ik heb een vraag?
Ik ben een heks ook een priesteres,maar ook een normaal mens.
Met kinderen ,baan,etc.

Wat vinden jullie van een natuur religie en wat schaadt dat andere mensen.

Graag antwoord.
Anastasianiet aangemeld
dinsdag 28 december 2010 @ 12:12antwoorden
Vind dat ieder op zijn eigen manier met zaken om mag gaan. Het is erg belangrijk goed te voelen wat iets je brengt. Brengt het een gevoel van liefde en fijne energie dan past dat deel goed bij je energie. Het versterkt zelfs al het mooie dat een deel van jou uit maakt. Blijven voelen is mijns inziens belangrijk!. Vanuit angst denken zorgt ervoor dat je onvoldoende de liefde die aangewakkert mag worden kunt laten stromen. Met voorgeprogrameerde oordelen zal een mening onsuiver zijn. Vanuit ons hoofd willen we vaak controle uitoefenen. Dit staat het ervaren van zaken in de weg. Vanuit ervaren zonder oordeel is het mogelijk een keuze te maken welke bij jou past. Luister daarin vooral vanuit de liefde vanuit het hart! Heel veel geluk aan jullie allen.
Niet ingelogd!
inloggen - registreren
:) >:) B) :> :'( :8( :D :k :x :o 8) :( :\ ;) :p >:) :s