Wicca, hekserij in de 21e eeuw?
| Auteur | Wicca, hekserij in de 21e eeuw? |
| rikniet aangemeld | woensdag 12 december 2007 @ 17:09antwoorden is er in wicca een bepaalde vorm van verlichting? |
| GothKid aangemeld | vrijdag 4 januari 2008 @ 21:57antwoorden ja dat is er en in nog veel meer vormen trouwens |
| Faolchu Airgidniet aangemeld | maandag 7 januari 2008 @ 01:14antwoorden |
| alto chikkniet aangemeld | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:29antwoorden he dudes / chikkies..
ik kwam op deze site vanwege een werkstuk.. vanwege een boek dat ik lees.. en k weet niet of jullie het so gaan waarderen maar ik ben een Christen, en k ben er ook heel trots op, God heeft mij zo erg geholpen in me leven, zou niet weten wat ik zonder hem moest, maar ik ga jullie echt niet de les lezen, heb ook vrienden die aan wicca doen, en ik respecteer het steeds meer, maar ik zou jullie het boek heel erg willen aanraden ; het geheim van de Godin, het is een heel mooi boek over de grondlegging van wicca, alles staat erin, en ook de onthulling van de godin zelf. Ik wens jullie allemaal een liefdevol en gezegend leven toe ! God's zegen |
| Ramentoniet aangemeld | donderdag 7 februari 2008 @ 17:19antwoorden Is dat dat boek van Irvine Dorveen? Want in dat geval staan er klinkklare leugens in en is het geschreven door iemand die zich een ex-heks noemt maar het eigenlijk nooit echt geweest is. |
| Adjeniet aangemeld | dinsdag 12 februari 2008 @ 15:53antwoorden Verschrikkelijk zeg, dat hier iets verteld wordt om jongeren weg te leiden van God. Ik dacht eerst toen ik deze site aanklikte, dat het juist om iets tÈgen wicca ging. Maar hier wordt gesproken over links en de site www.wiccabeginthier.nl enzovoorts.
|
| Adjeniet aangemeld | dinsdag 12 februari 2008 @ 15:56antwoorden vervolg: Wicca is gewoon je ziel vernielen door binnensluiping van de Satan. Dan ook nog vragen om de titel van een of ander wicca boek en je bent meteen door de duivel binnengehaald. Echter kan gelukkig GOD alleen oordelen en dat zullen we weten als JEZUS terugkeerd naar de aarde. |
| Blast aangemeld | dinsdag 12 februari 2008 @ 21:59antwoorden Volgens mij begrijp je het niet helemaal Adje.
Deze site is geen promotiestuk van Wicca, we proberen puur objectief weer te geven wat het is. Dat jij daar zonodig god en je zus bij moet slepen dat is fijn voor je maar dat is niet waar dit voor bedoeld is. Ga ergens anders de heer promoten, dit topic is bedoeld voor discussie over wicca, niet over of het goed of slecht is. |
| remconiet aangemeld | dinsdag 12 februari 2008 @ 23:10antwoorden adje weet je wie dat is dat ben ik haha |
| SWiccaniet aangemeld | woensdag 12 maart 2008 @ 11:12antwoorden Ik doe een setting over wicca dit is egt een topsite |
| adjeniet aangemeld | vrijdag 21 maart 2008 @ 21:12antwoorden |
| Nathalieniet aangemeld | zaterdag 22 maart 2008 @ 14:30antwoorden Adje, je weet echt niet over wat je het hebt hoor.
Trouwens, satan is uitgevonden door de kerk en wicca heeft echt niets met satan of satanisme te maken. Ik hoop dat je dat toch tenminste al snapt |
| Deniseniet aangemeld | maandag 7 april 2008 @ 13:21antwoorden Als je dit leest en dan nog durft te zeggen dat wicca van de "duivel" is dan zou ik t nog maar een paar keer over lezen... Ik ben zelf een wicca en van mij mag iedereen het weten |
| joelle aangemeld | woensdag 23 april 2008 @ 18:26antwoorden
hoi ik ben ook twaalf jaar oud en vind wicca ook gaaf! |
| joelle aangemeld | woensdag 23 april 2008 @ 18:28antwoorden hoi ik ben ook 12 jaar oud en vind wicca ook gaaf!!
waar woon je? mischien kunnen we vrienden worden???!!! |
| alwylleniet aangemeld | maandag 28 april 2008 @ 19:12antwoorden |
| morganniet aangemeld | maandag 28 april 2008 @ 19:14antwoorden |
| triskel aangemeld | dinsdag 6 mei 2008 @ 19:25antwoorden leuk da ze wicca als subcultuur zien |
| triskel aangemeld | dinsdag 6 mei 2008 @ 19:34antwoorden nou wa is me verhaal.
wicca is een wereld religie die snel groeit door jongeren. het is een oude religie, een samenvoegsel van het geloof van de grieken indianen kelten enz. het is een echte wereldreligie want er worden dingen van allerlij relies vanover dehele wereld gebruikt(ja zelfs van het christendom) en dus ook een levensstijl. |
| Chris-Tniet aangemeld | maandag 26 mei 2008 @ 13:28antwoorden
Jemig wat zielig. Probeer jij nu te bekeren of God? |
| shananiet aangemeld | woensdag 28 mei 2008 @ 14:12antwoorden ik zen een wicca en bijna iedereen van school is bang voor mij behalven een paar van mijn klas maar de rest vind mij maar een griezel mr ik trek me er niet van aan ik ben gwn een wicca en da blijft ook zo |
| pellareniet aangemeld | donderdag 26 juni 2008 @ 16:00antwoorden Heb respect voor iedereen zijn geloof of levenswijze. Dat is iets waar ik veel waarde aan hecht. Ik kom zelf met verschillende geloven in contact. Ik heb een vriendin die jehova's getuigen is en een vriendin die islamitisch is, nog een die protestants is en nog een die katholiek is. Zelf ben ik in de leer in wat wicca is en inhoud, waarom? Wel omdat ik mezelf niet kan plaatsen in de geloven die mijn vrienden hebben. Ze noemen me allemaal raar en vreemd, maar hebben me graag. Ik heb al heel vreemde dingen meegemaakt die me naar wicca geleid hebben en ik denk dat ik eindelijk gevonden heb wat bij me past. Ik heb volle respect voor wat mijn vrienden geloven en zij voor wat ik geloof, soms praten we tegen elkaar over wat we geloven en discussies hebben we ook eens, maar daarom hebben we elkaar niet minder graag. Ik geloof in de natuur, in de sterren, in de cyclus van de aarde. En het is niet omdat ik graag alleen in een bos zit te mediteren en te genieten van den natuur rondom mij dat ik daarom een aanbidster van het kwaad ben. Ik zou niet weten wat er slecht is aan de natuur aanbidden, de natuur is goed. Wie daar niet mee eens is mag me wel eens zeggen wat er dan slecht is aan de natuur. En jah gelovigen in god en de hemel en alles wat er bij hoort kunnen me mss verkeerd bezien en zeggen dat ik naar de hel ga. Maar dat is hun visie. Ik doe niemand iets kwaad, in tegendeel. Dus als blijkt dat hun god wel bestaat zal ik dat wel merken als ik dood ga en volgens mij als die dan rechtvaardig is ga die mij nie veroordelen gewoon omdat ik me goed voel in de natuur en het leuk vind om plantjes te verzorgen en mensen te helpen.
Zelf geloof ik niet dat dood echt dood is, ik geloof dat de ziel nog altijd verder gaat naar een volgend leven of een andere dimensie. En als blijkt dat ik ongelijk heb en dood echt dood is, dan is het zo, dan ben ik gewoon blij dat ik de kans heb gekregen om te leven, want het leven is het mooiste dat er is, zelfs met de downsides die er vaak bijkomen. Ik heb hier ergens gelezen dat god in elke mens zit, ik zou zeggen de liefde voor de natuur zit in elke mens, de magie zit in elke mens en alle mensen samen vormen 1 geheel en zijn verbonden met elkaar en met de natuur. Het zijn wij zelf die het evenwicht verstoren, waardoor het "kwaad" soms overwint. Ik geloof niet dat er zo iets is als god en satan die een constante strijd tegen elkaar voeren, ik geloof dat er een strijd is tussen het zwart en wit dat in elke mens zit voor evenwicht. Er moet evenwicht zijn, het is niet de bedoeling dat het een het ander overwint, maar de bedoeling dat er evenwicht is. Anders geraakt alles ontregelt. Das mijn mening. Respect voor elk geloof. |
| sashaniet aangemeld | zondag 29 juni 2008 @ 21:08antwoorden hey mense ik ben het met jullie eens ben 15 bijna 16 nou laterz people |
| sashaniet aangemeld | zondag 29 juni 2008 @ 21:57antwoorden oja als iemand nog iets anders over wicca wil wete heb ook men site
wicca.fantasy.tekenaares.googlepages.com leterlijk wat hier staat van speling en ZONDER WWW ER VOOR ! want daar vergisse mense zich vaak mee |
| nieuw annaniet aangemeld | donderdag 14 augustus 2008 @ 17:14antwoorden ben beginner kenne jullie wat info geven ben 12 jaar maar vind wel gaaaaaaaffffff |