Wist je dat... De jongerenRaad heeft meegefietst met de Ride For The Roses

Wicca, hekserij in de 21e eeuw?

AuteurWicca, hekserij in de 21e eeuw?
jojoniet aangemeld
donderdag 6 september 2007 @ 19:32antwoorden
hoi ik wil graag ook doen weet iemand wat ik aan mezelf kan veranderen
Mavelleniet aangemeld
donderdag 6 september 2007 @ 20:56antwoorden
Imogen, je bent achttien. Dat betekent dat je oud genoeg bent om je door een coven te laten inwijden. Ik weet niet waar je woont, en ik hoef het niet te weten, maar er is vast wel ergens bij jou in de buurt een coven, of studiegroep die zich met Hekserij of Wicca bezig houd.

Veel succes
Jadesniet aangemeld
dinsdag 11 september 2007 @ 21:30antwoorden
Sorry hoor mr je spreekt de hele tijd over meisjes wie zegt er dat jongens geen wicca of heks kunnen zijn!
Melissaniet aangemeld
woensdag 12 september 2007 @ 15:00antwoorden
ey allemaal
ik ben nu ook al een tijdje [serieus] met wicca bezig... maar er is ÈÈn ding; k ben nog maar 13... volgens bepaalde sites en boeken is het dan ''af te raden'' , wat vinden jullie hiervan? Kan ik er mee doorgaan of is het raar?
Jadesniet aangemeld
woensdag 12 september 2007 @ 18:20antwoorden
Ik vind het niet echt raar ik ben ook nog maar 14 en ik hou me er ook al ff mee bezig maar vroeger was het meer fabeldieren enzo
Bassie_Adriaan aangemeld
donderdag 20 september 2007 @ 08:27antwoorden
Inderdaad er word soms een beeld geschept dat alleen meisjes heksen zijn en dat jongens bijvoorbeeld niet aan Wicca doen! Dat beeld is natuurlijk 100% mis! Met Wicca kan je heel serieus bezig zijn. Dit artikel geeft ook een neutraal beeld van wicca en gaat niet veel verder dan dat. Maar als je echt veel van Wicca weet dan weet je ook dat er regels zijn / richtlijnen waaraan je hoort te houden.
Ik ben blij dat er over dit topic serieus word gesproken en dat niet word overspoeld met niets zeggende reacties!

'Ich habe es nicht gewusst'

mariskaniet aangemeld
dinsdag 25 september 2007 @ 15:51antwoorden
ik vind wicca helemaal te gek
Jadesniet aangemeld
woensdag 17 oktober 2007 @ 12:58antwoorden
ik ben het dus helemaal niet eens met dat artikel over gothic's
alsof jij kunt weten wat je moet doen/zijn
om een gothic te zijn!
bramniet aangemeld
donderdag 18 oktober 2007 @ 18:07antwoorden
hallo ik ben twaalf aar oud en ik vind wicca echt gaaf
vele mensen op school begrijpen mij gewoon niet
nickniet aangemeld
vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:06antwoorden
ik ben zelf een wicca,maar ik ben nog niet ingewijd,want ik ben pas 12,maar dat komt nog wel.jullie zijn allemaal een stelletje sukkels eigenlijk,jullie denken dat Wicca iets is waar je licht over kan denken maar dat is niet zo,ik ken iemand die heeft zelfmoord gepleegd want hij was bezeten,dus hou er alsjeblieft mee op!!
nickniet aangemeld
vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:07antwoorden
nickniet aangemeld
vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:09antwoorden
een wicca zijn is niet licht,weten jullei van jezelf wel ens wat Wicca presies is?
pstuur een mail voor een reactie
nickniet aangemeld
vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:13antwoorden
sorry voor de spelfouten,k ben pas 12
Patricianiet aangemeld
zaterdag 20 oktober 2007 @ 09:28antwoorden
Wicca heeft niks met satanistme te maken, Wicca is meer hekserijen en dar betreft nick zit je helemaal verkeerd. Zoek op internet verschil tussen wicca en satanistme dan kan je wat van zeggen. Wicca heeft met kruiden te maken en geen zelfmoord actie.
nickniet aangemeld
zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:10antwoorden
dat is wel zo ja,maar ik heb het ook niet over satanisme gehad duss.
ben je zelf een Wicca?
Wiccas roepen ook geesten op,en ja,e doen ook nog heel veel andere dingen,maar het is niet allemaal hekserij
bramniet aangemeld
zondag 21 oktober 2007 @ 09:08antwoorden
ik vind het wÈl gaaf mr zelfmoord
nickniet aangemeld
zondag 21 oktober 2007 @ 13:58antwoorden
tja,dat krijg je soms ja
hopeniet aangemeld
zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:06antwoorden
hoi nick,
zelfmoord komt natuurlijk niet door wicca.
het klopt dat je "spirits" oproept maar geesten doen we niet echt als iemand dat wil doen dan raden we diegene Altijd aan het met iemand anders te doen die er ervaring mee heeft want zodra je een geest hebt opgeroepen moet je die gene altijd bedanken voor dat je met je 'ritueel' stopt.
Als je inderdaad gaat experimenteren wat heel veel jongeren helaas doen.. dan gebeurt het inderdaad wel is dat er iemand achter na wordt gezeten aangezien niet alle geesten goed zijn..
Maar verder ben ik heks en ik vind het echt super dit past gewoon bij me. de vrijheid en toch zoveel die hetzelfde zijn!
Nog even voor de andere die een site zochten,
Ik ben zelf sinds kort een heksenforum begonnen waar je allerlei dingen kunt vragen en die we met ze alle graag
beantwoorden.
http://hetheksenforum.forumup.nl/
Misschien zien we jullie daar!!
rikniet aangemeld
vrijdag 9 november 2007 @ 17:05antwoorden
Ey mensen, ik ben een jongen van13, en ook erg met spiritualiteit bezig. Tot m¥n 10e (geloof ik) was ik gewoon nog zo van, een mens leeft, een dier is minder waard, een plat is zo goed als dood, tot ik een keer een boekje op tafel zag liggen.
Het hete "De zee van licht" geloof ik. Het was een heel simpel boekje over dat alles een geheel was en alles.
Toen ik er een paar jaar later aan terug dacht, besefte ik eigenlijk dat door dat kleine boekje snel even door te lezen, mijn kijk op de wereld massaal is veranderd. Nu maakt spiritualiteit deel uit van mijn dagelijks leven!
Mijn vader weet het, maar van mijn moeder denk ik dat ze het niet echt erg sirieus zou nemen. (Hoewel ook zij erg spiritueel bezig zijn.)
Ik heb me nooit echt zo verdiept in Wicca, maar volgens mij zijn de Wiccas, Bhoedisten, Aboridginals, Indianen en vele andere oer volken de zelfde kant op gegaan, ze hielden op zich veilig te voelen door hun goden te vereren en gingen echt over het leven nadenken.
Het zijn apparte stromingen, maar toch komen ze allemaal ongeveer op het zelfde uit:
Een goed mens zijn, en een worden met het geheel.

Nou heb ik een heel verhaal zitten tikken, ik hoop op reacties want ik ben nog nooit in contact gekomen met andere kinderen zoals ik.
pientjuhhhniet aangemeld
zondag 11 november 2007 @ 15:34antwoorden
heey ik ben 12 en ben ook veel bezig met spiritualiteit en wil graag wicca worden maar verder weet ik er niks van en ken ook geen wicca's.
kan iemand me tips geven voor een site ofso over wicca(of gewoon over wicca)
thanx
rikniet aangemeld
dinsdag 13 november 2007 @ 17:54antwoorden
http://wicca.beginthier.nl/
je kunt er veel links vinden
pientjuhhhniet aangemeld
dinsdag 13 november 2007 @ 21:24antwoorden
thanx
lunaniet aangemeld
woensdag 5 december 2007 @ 19:42antwoorden
wicca is super en heeft niets te meken met zelfmoord.ik ben een tijdje depressief geweest en dacht daar aan maar dankzij wicca denk ik niet meer aan zelfmoord en ben nie meer depressief
kevin dosscheniet aangemeld
donderdag 6 december 2007 @ 00:50antwoorden
hallo ik ben kevin en ben 21 als je echt in wicca wilt geloven en het doen raad ik je aan om het boek van raymond buckland in huis te halen dit is de title "hekserij zonder geheimen" is een informatief boek behandelt de geschiedenis , het geloof, de wetten en nog vele andere dingen + het is een werkboek persoonlijk vindt ik het een goede cursus en ben er ook zelf stilletes met bezig
kevin dosscheniet aangemeld
donderdag 6 december 2007 @ 00:56antwoorden
en om nog aan te vullen zijt voorzichtig met wat je doet in de wicca het is niet om te zeggen wat een ander moet doen maar of dat jij zelf genoeg respect hebt voor je naaste.
de zelfmoordneiging heeft te maken met problemen als bv. problemen op school. problemen met de ouders,psygische problemen, zoals mijn broer heeft het ook eens willen doen gelukkig is er niks gebeurd