Wist je dat... de aap boven tafel komt en de waarheid uit de mouw!

Wicca, hekserij in de 21e eeuw?

AuteurWicca, hekserij in de 21e eeuw?
Wilconiet aangemeld
vrijdag 8 juni 2007 @ 16:17antwoorden
Er zitten hier meerdere mensen vanaf hetzelfde ip-adres te werken.
Ook jehova gods werk ??
Wilconiet aangemeld
vrijdag 8 juni 2007 @ 16:22antwoorden
en ja ik post ook meerdere keren na elkaar maar dan onder de zelfde naam

ik als persoon die gelooft in een vorm van natuurreligie verbaas me over jullie manier van overtuigen.

kijk verder dan alleen de bijbel want zeggen dat er ooit een steen op aarde valt, dan mag het na 2000 jaar ook wel een keer voorkomen. toeval noemt men dat. Daarnaast zijn veel dingen uit de bijbel wetenschappelijk weerlegt (oftewel bewezen dat het niet waar kan zijn).

Ik geloof in mezelf en probeer het goede in alles om mij heen te zien. Ik geloof in de cyclus van de aarde, de cyclus van ontstaan, leven, groeien en sterven.

wat jullie of jij gelooft maak ik me niet zo druk om, zolang jij er steun en hoop in vind is het goed. Zolang jij je er goed bijvoelt....en als jij je er niet goed bijvoelt is het jou keuze om een andere of geen religie te volgen.

gr.
Wilco
roelofniet aangemeld
maandag 11 juni 2007 @ 18:07antwoorden
het maakt mij niet uit wat jij er van vind ik wil je alleen maar helpen ik probeer het goede te doen maja als jij dat verkeerd op vat kan ik daar ook niet veel aan te doen ik vraag je alleen de bijbel te leren kenne meer niet
en je moet zelf weten wat je er mee doet
roelofniet aangemeld
woensdag 13 juni 2007 @ 00:20antwoorden
die mensen die dat gepost hadden zijn mijn vrienden en die waren die dag bij mij daarom allemaal van de zelfde ip adres
roelofniet aangemeld
woensdag 13 juni 2007 @ 00:22antwoorden
ik hoopm dat jullie de waarheid leren kenne dat hoop ik egt
roelofniet aangemeld
woensdag 13 juni 2007 @ 00:27antwoorden
wicca is verzonnen door een mens zelf bedacht
de bijbel is niet verzonnen
het is het woord van god
je kan het verglijken met een zaken man
hij geeft de seccateresse de opdracht een brief te schrijven voor het idee komt van de zakenman
zoo is het ook met god hij heeft zon profeten

maar wicca is verzonne door de mens zelf
Bassie_Adriaan aangemeld
woensdag 13 juni 2007 @ 16:48antwoorden
Ik denk dat het kort door de bocht is door te zeggen dat alles wat in de bijbel staat is uitgekomen. Ik heb het niet kunnen controleren of de Ark van Noah daadwerkelijk heeft bestaan noch de 7 plagen over Egypte. Dus er zijn dingen, die je in twijfel kan trekken. Al is het voor ieder zelf, om te geloven of dit allemaal is gebeurt. De bijbel is voor die gene die daarin willen geloven en er zijn ook andere die zich er niet toe aangesproken voelen en dat moet je ook respecteren.
En Satanisme heeft niets te maken met Wicca, dat heeft een beperkte groep tot zich getrokken en hellaas blijft dat beeld hangen.

Ongeacht of je in de bijbel gelooft of niet, ik vind dat je respect moet hebben voor ieders mening en ieders mening in zijn of haar waarde te laten.

'Ich habe es nicht gewusst'

Beste roelofniet aangemeld
zondag 15 juli 2007 @ 21:04antwoorden
Waarom zou de bijbel en het katholieke geloof door "god"zijn verzonnen en niet door een man die dacht van: ik ga is leuke verhaaltjes vertellen.. en kijk is verder. en probeer andere mensen niet tel kleineren. Die hebben ook gewoon hun geloof. En trouwens waarom zou katholiekisme het "juiste geloof zijn" Respect voor een ander denk daar is aan
fionaniet aangemeld
zondag 15 juli 2007 @ 21:49antwoorden
Sry hoowr maar de christenen zijden ook dat de wereld plat was dus niet alles was de christenen dachten of voorspelden moet uitkomen!
moest k ff segge hoor
fionaniet aangemeld
zondag 15 juli 2007 @ 21:50antwoorden
roelof je hebt helemaal gelijk
angelniet aangemeld
donderdag 19 juli 2007 @ 16:13antwoorden
Roelof en Fiona helemaal gelijk!
pluimniet aangemeld
dinsdag 31 juli 2007 @ 22:05antwoorden
wat is dat allemaal.als je niets van de wicca's kent waar praat je dan over.met je geloof.is dat alles waar je aan denkt.er is wel veel meer dan geloof he. groeten van een wicca
hopeniet aangemeld
woensdag 1 augustus 2007 @ 15:40antwoorden
Ik ben zelf niet katholiek opgevoed maar de bijbel komt uit 1300 en jezus leefde in het jaar 0..
Ik weet niet zeker of de bijbel Niet verzonnen is..
neem bijv. een groep mensen, zeg tegen de eerste ikea en de laatste zegt gamma (bijv.)!
Is alle informatie zo goed bewaard gebleven ?
Het begint al verkeerd adam en eva zijn de eerste mensen op aarde, ze krijgen een zoon & dan vinden ze een dorp Hoe kan dat nou ik dacht dat ze maar met ze 2e (3e+zoon) waren?
Het maakt mij niet uit Wat jullie willen geloven..
MAAR laat ons dan ook gewoon geloven wat wij geloven. dat heet elkaar in haar/zijn waarde laten.
Peiginiet aangemeld
maandag 6 augustus 2007 @ 09:01antwoorden
Jullie zeggen allemaal dat de bijbel niet verzonnen is, maar heb je ook maar enig bewijs dat er iets van waar is? Heb je bewijs dat Mozes de zee deed splijten, of dat er zelfs maar een god bestaat? Je moet zelf weten wat je gelooft,en ik zeg ook niet dat er niks van waar is, maar niemand weet het toch zeker? Ik ben zelf sinds 2 jaar een Wiccan, en ik heb er een keer een verslag over geschreven voor school. Daarbij heb ik ook de geschiedenis van de Wicca opgezocht, en wij geloven helemaal niet in de duivel. De Christenen hebben dat verzonnen, omdat er meer mensen waren in die tijd andere goden aanbad dan die van het christendom.

@ Roelof, je droomt maar verder. Wicca of Hekserij is inderdaad zelf verzonnen door de mensen, miljoenen jaren geleden. Toen deden de mensen al rituelen, al deden ze het toen voor geluk bij de jacht, of een goede oogst. Pas rond het jaar 1000 begon het Cristendom zich te ontwikkelen. Uiteindelijk zijn toch alle geloven zelf gemaakt door de mensen, het ligt er maar aan waar je in gelooft.
Peiginiet aangemeld
maandag 6 augustus 2007 @ 09:01antwoorden
Sorry, dubbelpost
pluimniet aangemeld
maandag 6 augustus 2007 @ 23:24antwoorden
ik weet een ding. wicca is geen geloof.wij doen aan geen mirakels.enz.we zijn er om mensen te helpen.net als vroeger. wicca
Rik de reizigerniet aangemeld
dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:30antwoorden
Als de lentewind over het kort geknipte gras zal waaien, zullen de mensen in de duistere wolk van ilusie belicht worden, en de natuur zal hen vergeven en een nieuwe kans geven. De rode draak rond de wereld zal ons los laten en we zullen verder kunnen! Als nieuwe beschaving.

Wauw, dat lucht op!
Ronaldniet aangemeld
vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:32antwoorden
Pluim, je haalt twee stromingen door elkaar: wicca en hekserij!
Wicca is weldegelijk een op de natuurkrachten en Godin en God gerichte religie met zijn rituelen en feesten. Hekserij is meer gericht op het helpen van mensen door gebruik te maken van de natuur ons biedt aan werkzame en helende elementen...
miauwwniet aangemeld
zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:41antwoorden
ik wil graag wicca worden maar hoe??ik kan het nergens goed vindenof heeft iemand plaatjes van een wicca's of goede informatie ??
doeii
yunalescaniet aangemeld
zondag 19 augustus 2007 @ 23:05antwoorden
wat een gedoe hier allemaal zeg, ik ben zelf al 6 jaar heks, de eerste 3jaar wicca en daarna ben ik me meer bezig gaan houden met hekserij. ik wilde erachter komen wie en wat ik was omdat ik altijd anders was dan anderen. toen was ik 16 jaar, mijn ouders zijn christelijk, en ik had op een christelijke basisschool gezeten. ik kende de bijbel al, alleen ik kon daar niet in geloven, het was allemaal niet logisch. daarom ging ik eerst in de kerk vragen. ja daar zeiden ze dat ik bezeten was door demonen, ik mog niet meer naar mijn eigen muziek luisteren, ik moest mijn ketting afdoen want dat trok de demonen aan. het was een kruis!!
ze gingen om me heen staan en bidden met hun handen op mijn hoofd. ik werd er alleen maar bang van.

uiteindelijk kwam ik een boek over wicca tegen, en ik kwam zoveel bekende dingen tegen, dat ik me er in ben gaan verdiepen. ik ben nu nog steeds mezelf, ik heb een naam gevonden voor wie en wat ik ben. hiermee bedoel ik te zeggen je kan geen wicca worden, je heb het in je of niet, je bent het of je bent het niet.
en je kan meer dan genoeg info vinden op internet alleen al. al raad ik aan om gewoon naar de bibliotheek te gaan, en daar te vragen naar boeken over wicca, of als je in de buurt van utrecht woont eens langs de wijze kater tegaan.

verders vind ik het artikel leuk geschreven, het geeft een goed beeld wat wicca is.

en hou op met ruzie maken! ieder heeft zijn eigen mening.

blessed be
yunalesca-selene
RikNaH (Rik de reiziniet aangemeld
donderdag 23 augustus 2007 @ 18:07antwoorden
Sorry mensen voor die vage tekst die ik hier geplaatst had. Ik was in zo'n bui waarin je je zelf wilt uiten en je dan ook nog is heel zweverig en spiritueel voelt. Ik wou het gewoon even kwijt. Het zou zo een soort van chistenlijke uitspraak geweest kunnen zijn, maar dat was het niet. Ik bedoel die duistere wolk van illusie. Ik schreef gewoon wat in m'n hart opkomt.
Sorry
pluimniet aangemeld
vrijdag 24 augustus 2007 @ 07:57antwoorden
ronald. dat weet ik ook hoor. ik doe het alle twee.ik zit in een coven.
YOSRAniet aangemeld
zondag 26 augustus 2007 @ 10:56antwoorden
NIEMANT WEET MIJN GEHIJM SAAMEN MET MIJN BESTEN VRIENDIN KAN IK HEKSERIJ LEEREN AAN ANDEREN MAAR IK KAN NIET ALES WEETEN WANT BEN NOG MAAR 17 GROETEN YOSRA
Imogenniet aangemeld
dinsdag 4 september 2007 @ 15:12antwoorden
Ik ben achttien en pas drie jaar bezig met wicca/hekserij. Ik heb sites en boeken gelezen en bestudeerd. Ik probeer nog steeds zo veel mogenlijk nieuws te leren.
Mijn probleem is dat ik geen enkele andere heks/wiccan ken om mee te praten, mee te feesten of ideeen uit te wisselen. In mn eentje is zo alleen en ik zou zo graag met anderen praten over het geloof en de natuur. Zonder anderen vind ik mezelf slechts een 'boekenheks'.

Blessed Be,
Imogen
Joseph aangemeld
woensdag 5 september 2007 @ 01:38antwoorden
Imogen, serieus.internet zit bomvol met wicca-covens je moet maar is zoekenop MSNgroepen bijv.
het is dannog wel een beetje filteren welke er serieus zijn en welke 'uitprobeer-fase-achtig' zijn.
Maar dat herken je snel genoeg door bepaalde 'vaktermen'