Wist je dat... De MovieTour bus nu ook in Kwadendamme stopt?

Artikel 290

Wicca, hekserij in de 21e eeuw?

Artikel voor het jongeren-cubculturenproject met deze keer de magische wereld van wicca, een mysterieuze subcultuur die veel weg heeft van een religie.

Artikel op 16 april 2006 geplaatst door Johnny

Wicca, hekserij in de 21e eeuw?

AuteurWicca, hekserij in de 21e eeuw?
Joseph aangemeld
dinsdag 18 april 2006 @ 00:56antwoorden
dit is echt de beknopste omschrijving dieik heb gezien van Wicca! en goed!! Wicca is echt een diepe levenstijl waar ook weer veel subgenres in zit, maar dit lucht al een heel groot stuk op!!
Ik vind de vergelijking met de bijbel wel grappig, zo zie je maar weer dat het 'goede' altijd weer bij elkaar terrecht komt, een leefstijl is ook alleen maar hoe je dat goede aanpakt >_<

nogmaals mn complimenten !!
Bassie_Adriaan aangemeld
dinsdag 18 april 2006 @ 09:26antwoorden
Ik ben blij dat je blij mee bent. Wicca is inderdaad een speciale lijfstijl. Inderdaad er zijn subgenres, de vergelijking is iets van mijn. Dank je wel voor de complimenten.

'Ich habe es nicht gewusst'

joostniet aangemeld
dinsdag 25 april 2006 @ 09:37antwoorden
ik ben blij dat je er blij mee bent.
de vergelijking is iets van mij.
naominiet aangemeld
dinsdag 2 mei 2006 @ 14:17antwoorden
Wow, dit is echt een duidelijke site. Nuttige informatie! Zo had ik er nog nooit over naged8.
Amaranthaniet aangemeld
vrijdag 5 mei 2006 @ 23:07antwoorden
Waauw! Goede informatie!
Het is echt goed en mooi uitgelegd!
Het klopt ook allemaal enzoo (ik ben zelf een heks dus ik weet het..)
Echt mijn complimenten!
Bassie_Adriaan aangemeld
zaterdag 6 mei 2006 @ 01:17antwoorden
Dank je wel voor deze complimenten. Ik ben erg blij dat jullie wat aan de informatie hebben. Het kost ons een beetje tijd, maar dit soort berichten maken het allemaal waard!

Groetjes,
Tim

anoniempjeniet aangemeld
maandag 26 maart 2007 @ 11:31antwoorden
Sorry hoor, maar wie gelooft er nou nog in heksen
Bassie_Adriaan aangemeld
maandag 26 maart 2007 @ 17:18antwoorden
Je kunt heksen zien als tekenfilm figuren op bezems, maar ook op andere wijze.

Tim

Wouterniet aangemeld
donderdag 12 april 2007 @ 14:53antwoorden
Wat zijn deze artikelen over subculturen toch goed geschreven. Lekker om te lezen en alle elementen van een subcultuur komen aanbod.
brittniet aangemeld
donderdag 17 mei 2007 @ 21:49antwoorden
ik voel me aangetrokken tot wicca maar mijn vriendinnen vinden het raar ik lees enrover en ik vind het te gek
hopeniet aangemeld
dinsdag 22 mei 2007 @ 14:22antwoorden
he britt,
mijn vriendinnen wisten ook niks van hekserij en omdat ik paranormaal ben opgevoed vertelde ik ze dus altijd al erg veel van het para gedoe..
toen ik geinterreseerd raakte in hekserij heb ik hun ook dingen verteld waar hun van dachten okeej
maar ondanks dat bleven ze wel gewoon mijn vriendinnen, ze respecteren mij zoals ik ben.
wat is dus wil zeggen:::
ook al weten je vriendinnen niet wat het is en inhoud, dit is wat jij leuk vind en dus hoe ze jou zullen moeten respecteren!
hun zijn misschien wel christen en hun geloven daar in, jij hier in!

succes
liefs hope
kijk anders even hier op het nieuwste heksenforum:
http://hetheksenforum.forumup.nl/
nemoniet aangemeld
zaterdag 26 mei 2007 @ 23:05antwoorden
hekesen zijn gewledig ikke ben nog zelf maar een beginneling maar deze site geeft heel wat info weer da ik nog ni wist zenne
kinquniet aangemeld
woensdag 30 mei 2007 @ 12:26antwoorden
satanisme is nice
hopeniet aangemeld
donderdag 31 mei 2007 @ 18:04antwoorden
satanisme is iets heel anders dan wicca/hekserij
hilene and the cindyniet aangemeld
zaterdag 2 juni 2007 @ 13:59antwoorden
ik ben al erg lang heks sinds ik wist dat ik gave hebt
ik heb alles gave om demon verslaan
groeten hilene
Roelofniet aangemeld
woensdag 6 juni 2007 @ 02:33antwoorden
mensen jullie zijn allemaal verblind .
wicca gaat over hekserij en wat gaat er gebeuren naa de dood ..?
mensen jullie halen allemaal het paradijs zoo niet iedereen gaat weten over JEHOVAH de enige god en wat over satanisten
wat is daar nou goed aan satan is de bron van het kwaad
hij moet je aartsvijand zijn of worden jezus christus is jullie verlossre door jezus christus kunnen jullie leven naa de dood in een paradijs
de zach moedige die zulle de aarde bezitten de ongelovige zullen dood gaan en niet naar de HEL gaan dat bestaat niet mensen jullie zijn allemaal verblind iedereen gaat weten over JEHOVAH GOD de enige ware god als iedereen het geweten heeft dan is het einde van de wereld er daarom waarschuwing ik jullie als jullie over jehovah gaan horen luister aandachtig want dat zal je redden
Hendrikniet aangemeld
woensdag 6 juni 2007 @ 03:04antwoorden
jaa roelof je hebt gelijk wiccas kijken alleen naar de natuur maar kijken niet naar wie de wereld heeft gemaakt en waarom het er nu zoo uitziet
en voor de satanisten als jullie satan aanbidden zullen jullie beslist het paradijs NIET halen
waarom zou je nou de aartsijvijand gaan aabidden hij is de aartsvijand jullie moeten dat begrijpen jehovah god is almachtig maar ook rechtvaardig en hij zal een einde maken aan deze wereld "
" er zulle nieuwe aarde kome en nieuwe hemelen " mensen dit staat in de bijbel
jullie geloven daar mischien niet in maar mensen alles wat in de bijbel staat is tot nu toe uit gekomen er staan nog vele profetien in die ook beslist uit zulle kome de bijbel wordt gods woord geneomd
alles wat jehovah god zegt komt uit
mensen kijk verder dan je neus lang is en gaa eens ondezoeken over de bijbel dan leer je de waarheid kenne en dan worden je ogen pas egt geopend
silvannaniet aangemeld
woensdag 6 juni 2007 @ 03:15antwoorden
ik geloofde eerste ook in wicaa
maar nu ik de bijbel heb leren kenne
en over jehovah god en zijn zoon jezus christus gelezen heb
zijn mijn ogen pas egt geopend de bijbel is het woord van god en alles is uit gekomen wat in de bijbel staat dus kan je er dan nie van uit gaan als er staat in de bijbel dat satan en zijn demonen voor eeuwig dood zulle gaan vernietigt zulle worden
mensen leer alstublieft de bijbel kennen en lees over jehovah en je zult zien dat dit de ware enige god is.
satan is onze aartvijand en jezus christus de verlosser de zoon van god onze koning .
jehovah is de almachtige hij kan alles
en hij zal een einde maken aan deze wereld die van satan is. en satan zal er alles aan doen zodat niemand de waarheid leert kenne de waarheid is de bijbel mensen .
leer het kenne en je ogen zullen stellig geopend wordne .
"dit betekent eeuwig leven dat zij voortdurend kennis in zich blijft opnemen in de enige ware god jehovah en zijn zoon jezus christus "
als alles wat in de bijbel uitkomt zulle jullie vernietigt worden voor eeuwig geen hel maar gewoon dood.
daarom waarachuwing ik jullie please leer de bijbel kenne en jullie zulle gered worden
als alles wat in de bijbel staat uitkomt
zal satan en zijn demonen voor eeuwig vernietigt worden .
als alles wat in de bijbel staat uit komt
zulle de zachtmoedige de aarde bezitten zij die geloven in jehovah en zijn zon jezus christus
leer het kunne iedereen en jullie zulle gered worden !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
saskianiet aangemeld
woensdag 6 juni 2007 @ 03:19antwoorden
jaa inderdaad alles wat in de bijbel staat is uitgekomen
dus als er staat dat satan vernietigt zal worden gebeurt dat ook want god heeft het gezegt en alles wat hij zegt komt uit
hij is almachtig en rechtvaardig
en bij deze
neem de tijd om de bijbel te lere kenne en ook jehova en zijn zoon en jullie zulle indedaard gered wordn
yasinniet aangemeld
woensdag 6 juni 2007 @ 03:21antwoorden
jaa ik heb de bijbel gelezen .
en ik voel dat het goed zit met de bijbel alles wat er staat is gewoon uit gekomen ongeloofelijk .
en over jehovah god mensen leer hem kenne en jullie zulle gered worden
jilniet aangemeld
woensdag 6 juni 2007 @ 03:24antwoorden
jaa inderdaad jullie zijn allemaal verblind 'jullie moete de bijbel leren kenne anders zulle jullie voor eeuwig vernietigt worden
als jullie het leren kenne zulle jullie eeuwog leven kraak de bijbel nou niet gelijk af en leer het eerst kenne lees het en denk over naa
je zult zien dat zit je gaat redden

als jullie niet eens de tijd willen nemen om de bijbel te lere kenne zulle jullie zeker niet gered worden dus leer het kenne
Denisaaaahniet aangemeld
donderdag 7 juni 2007 @ 15:54antwoorden
Hoi ! Ik kan de bijbel al door mijn buurman, bij is jehovsgetuigen ofzoiets een erietant ventje dus en ik wil hem niet eens verder kennen je kinderen afscheeuwen met dingen uit de bijbel ik vind dat de kinderen hun eigen geloof moeten kiezen en ze horen niet het huis schoon te maken omdat hun papa zich moet omkleden voor de bijbel studie of om naar het jehoofskoninkrijk tegaan. en de mensen moeten zelf weten wat voor geloof ze hebben de jehovagetuigens hoeven niet hun voet in de deur te zetten en je te dwingen naar de bijbel te luisteren. zo gaan de mensen alleen protensteren tegen de bijbel en bovendien de bijbel is verzonnen netzoals dat de duivel is verzonnen door de christenen! mensen god zit in de mens zelf als wij de dieren met rust laten en gewoon afwachten tot er een dier sterft zoals de natuur het doet leven ew netzoals de dieren in het wild god is toch ook niet de gene die de aarde vernield dat doen we zelf met onze auto's en met onze rommel waarmee we de straat vervuilen GOD ZIT IN DE MENS ZELF!! mvg Denise
Roelofniet aangemeld
vrijdag 8 juni 2007 @ 00:51antwoorden
jij begrijpt niks van de bijbel hoor ik al
want satan is de bron van het kwaad
en alle profetien wat in de bijbel staat is uitgekomen dus dan is de bijbel nep
denk eens goed na alles wat in de bijbel staat is tot nu toe uitgekomen
hoe kan het dan verzonne zijn en de duivel is niet verzonne
hij heeft de macht over deze aarde dit is zijn wereld waar binnekort een eind aan zal komen
en waarom prediken wij de mensen
omdat jezus dat ook deed
hij staat bekend als leraar
studeer de bijbel en je zult zien dat je ogen geopend worden
want je bent verblind denisaah
yasinniet aangemeld
vrijdag 8 juni 2007 @ 00:55antwoorden
JEZUS IS DE VERLOSSER DE ZOON VAN GOD door middel van jezus kunnen wij leven naa de dood in een paradijs
jezus heeft zichzelf gegeven voor ons zodat wij vergiffenis kunn vrage en daar door leven naa de dood in een paradijs
JEZUS IS DE VERLOSSER
DE ZOON VAN GOD ( DE ALMACHTIGE GOD )
ROELOFniet aangemeld
vrijdag 8 juni 2007 @ 00:57antwoorden
ALLES WAT IN DE BIJBEL STAAT IS TOT NU TOE UITGEKOMEN
HOE KAN HET DAN VERZONNE ZIJN ?????????
MENSEN LUISTER EN LEER HET KENNE DOE EEN KLEIN BEETJE MOEITE OM HET TE LEREN KENNE
EN DAN MOET JE EIGEN BESLISSING MAKEN
KIES JE DE KANT VAN GOD OF VAN SATAN DE DUIVEL