Wist je dat... Julia goed kan notuleren!

Waar komen skinheads vandaan en zijn ze racistisch?

AuteurWaar komen skinheads vandaan en zijn ze racistisch?
SHARPSKIN86niet aangemeld
dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:01antwoorden
Ja, de eerste skinheads waren rudeboys die hun stijl copiÎerde van de zwarte immigranten en Engeland.

In het begin waren er zwarte immigrante die naar ska/reggea luisterede die namen hun blanke vrienden mee en zo is de skinhead begonnen.

Stay Rude, Stay Free, Stay SHARP
Troyanniet aangemeld
dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:05antwoorden
Checkboard the face of ska is black and white...the dream of the true skin is to dance with black kids and white kids..
leninniet aangemeld
zondag 24 augustus 2008 @ 18:58antwoorden
ik haat rasisme
iedereen moet gewoon kunnen zijn en doen wat hij wil zonder dat anderen zich er iets van aan trekken, of je nou nationaalist of communist of sociaalist of watanook bent
het belanrijkste is dat je je goed voelt
iedereen moet gelijk zijn.
Arayn Brotherhoodniet aangemeld
maandag 25 augustus 2008 @ 21:14antwoorden
Bla Bla Gelul Altijd over Lonsdale de eerste die ermee kwam was mike tyson en die was zwart ..dus snap niet waar de mensen over zeiken we leven tegenwoordig niet meer we worden geleef ..Bitches
punkniet aangemeld
woensdag 27 augustus 2008 @ 23:48antwoorden
punks zijn niet rasisties en ook niet links
egte punk staat voor schijt aan de politiek
Dietse Patriotniet aangemeld
maandag 1 september 2008 @ 12:47antwoorden
Quot: Arayn Brotherhood: Bla Bla Gelul Altijd over Lonsdale de eerste die ermee kwam was mike tyson en die was zwart ..dus snap niet waar de mensen over zeiken we leven tegenwoordig niet meer we worden geleef ..Bitches

@ Arayn Brotherhood:

Ik wil je niet de les lezen hoor maar lonsdale is wel een blank merk wat is 1960 is gemaakt/ geproduceert, maar het was mike tyson, niet die het gepromoot heeft dat was Muhammed Ali(officeele naam: Cassius Marcellus Clay). Muhammed Ali is zijn moslim naam.

Dus ja ik vind het raar waarom bijna al die moslims fout reacheren op het sport merk Lonsdale, Luister en huiver muhammed Ali is een moslim dus ik snap echt hele maal niet waar jullie zich zo druk over maken hij (muhammed Ali) is een kameraad als het om jullie geloof gaat. dus ga eerst wat in formatie op vragen als het om kleding meningen ect. gaat
En tot stof zult gijniet aangemeld
dinsdag 2 september 2008 @ 15:52antwoorden
Wat een taalfouten bij al die pseudo ariÎrs hier. Leer eerst eens goed jullie emoties te behersen dan maken jullie wellicht minder taalfouten.

O'ja mijn naam geldt voor iedereen
heavy metal gozerniet aangemeld
maandag 8 september 2008 @ 10:11antwoorden
lol roflmao geen rasisme iedereen is gelijk.......
De Duivelniet aangemeld
donderdag 11 september 2008 @ 16:51antwoorden
Heavy metal gozer,Het is wel gemakkelijk gezegt wees gewoon geen rasist je moet maar eens proberen geen rasist te zijn tegen een persoon die voor aldolf hitler is das pas moeilijk ,en nog iets een nazi of facist of rasist kan je nu eenmaal niet herkenen aan de kleren hij kan zich gewoon kleden en lang haar hebben en toch ne facist of nazi of rasist zijn aldolf hitler had ook haar op zijn kop.
technoniet aangemeld
woensdag 24 september 2008 @ 13:49antwoorden
en ik haat dennis hahahaha blootn azo zoek je het zelf e..
Aightniet aangemeld
zaterdag 4 oktober 2008 @ 21:24antwoorden
Leert ki bitje ollemoale overreen komn!
En chilt e bitje, en leert ki alles goed bekijkn, je mag geen kleur zien onder de mensn, donkere mensn zijn heel tzelvde lik blanke, jet ook klootzakn onder de blanke mensn en jet da ook onder de andere rasn, tis ollemoale tzeste! Leert der mee leevn, of anders moej ma emo-boy of girl komn en zelfmoord pleegn achter een endje aj ni allemaal in 1groep kan leevn
Studenteniet aangemeld
maandag 13 oktober 2008 @ 10:23antwoorden
Ik heb een vraagje, er zijn verschillende meningen zoals ik kan lezen op dit forum.
Ik volg nu een opleiding, en wij hebben een bepaalde doelgroep toegewezen gekregen, jongeren met rechts-extremistische ideeÎn, als voorbeeld stond hierbij lonsdalers. Wij hebben het hier ok met onze begeleider over gehad, lonsdalers zijn niet direct rechts-extremistisch. Na onderzoek, ben ik er ook achter gekomen dat gabbers en skinheads soms als rechts-extremisten worden gezien. Ik weet dat dit niet (altijd) het geval is. Nu ben ik voor mijn/ons onderzoek op zoek naar jongere/volwassene/ouderen maakt niet uit, die wel nog (een beetje) rechts-extremistische ideeÎn hebben, of deze ooit gehad hebben. Wij willen hun graag een paar vraagjes stellen hierover. Ik hoop op wat reacties!!
Yeniet aangemeld
donderdag 16 oktober 2008 @ 18:04antwoorden
why so much hate? it is better to deal first with our own mistakes.
timniet aangemeld
woensdag 5 november 2008 @ 17:26antwoorden
Ik vind hardcore gewoon gvd de bom.!!!
Holland is het hardst
poepiejniet aangemeld
donderdag 4 december 2008 @ 15:43antwoorden
waar vind ik turkse hardcore???
reneniet aangemeld
dinsdag 16 december 2008 @ 23:22antwoorden
skinheads dat is een gevoel waar je thuis hoort
siewertniet aangemeld
donderdag 18 december 2008 @ 19:30antwoorden
skinhead, gabber, allochtoon, autochtoon het maakt niet uit lonsdale, hardcore, fred perry etc. is voor iedereen
OiSkinniet aangemeld
woensdag 7 januari 2009 @ 15:11antwoorden
als eerste wil ik even kwijt: wat eren goede tekst! Eindelijk iemand die een beetje onderzoek doet in plaats van meteen met vooroordelen te gaan strooien.

Het valt me in de reacties nog steeds op dat het woord Skinhead nog erg veel met extreem-rechts word geassocieerd, net als gabber.
Laat ik hier even heel kort op gaan: De eerste Skins kwamen uit Jamaica, daarna sloeg het over op de britse arbeidersklasse. Hier liepen alle kleuren door elkaar.
Skinheads hebben van oorsprong dus inderdaad zeer weinig tot niets met racisme te maken. Het was jezelf afzetten van de trends en maatschappij.

In de Nederlandse media word het woord Skinhead te pas en te onpas gebruikt. Alles wat tegenwoordig een kale kop heeft of Lonsdale draagt is per definitie Skinhead. (En volgens de media dus racistisch en extreem-rechts)

En neem van mij aan: de echte Skins weten waar ze voor staan.
Een paar tips: Gooi Amreican History X nou eens in de container en koop This Is England. Een beter voorbeeld is er bijna niet te krijgen.

Als laatste: laat iedereen zijn wie hij of zij wil zijn en dragen wat je hij wil dragen. Haat lijdt tot haat, intolerantie tot intolerantie. Er is niks mis met trots zijn op je afkomst (dat waren de eerste Skins ten slotte ook), maar racisme, facisme en haat is niet het antwoord. Samen kan het ook.

Oi to the world!
OiSkinniet aangemeld
woensdag 7 januari 2009 @ 15:12antwoorden
Trouwens wel een leuke discussie hier...je ziet precies wie wel en niet de geschiedenis kennen.
Al dat gescheld....heerlijk doelloos
OiSkinniet aangemeld
donderdag 15 januari 2009 @ 01:51antwoorden
Nee, gelukkig haat jij niet he 'tegen skinheads'

Als je nu even de moeite had genomen om het artikel te lezen en je er een klein beetje in te verdiepen, had je misschien een iets doordachtere reactie geplaatst.
Nogmaals: de traditionele skins (trojans) waren en zijn NIET racistisch. Dus denk na voordat je een forum vol komt kotsen
Skinheadniet aangemeld
donderdag 15 januari 2009 @ 22:06antwoorden
@ong. iedereen die hier gereageerd heeft....hebben jullie het stuk wel gelezen wat hierboven staat?? Mja dit laat wel weer zien hoe dom de gemiddelde Nederlander is door alles klakkeloos over te nemen ipv zich in de materie te verdiepen voordat men een oordeel velt.

@Rob
"wil gewoon skinhead zijn zonder al die zielige poespas erom heen ik hou gewoon van hardcore"

Zoals ook in het stuk hierboven staat, skinhead heeft niks met de (gabber)hardcore te maken dus jij bent geen skinhead maar een gabber...
GROVERniet aangemeld
woensdag 21 januari 2009 @ 09:38antwoorden
HOI DIT IS RAAR
OiSkinniet aangemeld
woensdag 21 januari 2009 @ 15:48antwoorden
Het laat maar weer blijken hoe gemakkelijk de meeste mensen anderen napraten. Dat is ten slotte makkelijker en veiliger dan je eigen mening vormen en daar voor staan.

Als iedereen nou niet eens anderen de schuld gaf van ellende maar eerst naar zichzelf zou kijken, zouden we al een eind verder komen in dit land.

Maar wat mij de strot uit komt is dat je hier in Nederland niet meer als Skin over straat kan in je eigen kloffie, of je wordt met de nek aangekeken of voor nazi uitgemaakt.
En dit is trouwens voor het overgrote deel te wijden aan de media. (Zie vorige posts)
Wanneer leert men hier nu de geschiedenis eens een beetje kennen en gaat men zelf nadenken...
tom476niet aangemeld
vrijdag 30 januari 2009 @ 19:54antwoorden
nou man wat zijn ze nou aan het zeiken.
wel of niet racistisch het slaat nergens opdan zie je een wijf staan met lonsdale op haar topje.
is ze dan meteen racistisch lonsdale is een box merk.
en hardcore is gewoon het best
ConnYniet aangemeld
zaterdag 7 februari 2009 @ 12:14antwoorden
de geschiedenis van gabbers en skins weet ik niet van buiten , maar ik weet wel dat lonsdale door marokanen ( dacht ik ) is uitgevonden , het is voor namelijk een boks merk , wat de mensen er nu van vinden is allemaal dikke zever....

Dit topic is gesloten. Hier kunnen geen berichten meer worden geplaatst.